شماره ۱۲۴۹ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر
صفحه را ببند
خبر

فهرست امن‌ترین شهرهای جهان منتشر شد
توکیو، سنگاپور و اوساکا 3 رتبه نخست امن‌ترین شهرها

ایسنا| فهرست امن‌ترین شهرهای جهان منتشر شد. به گزارش مجله اکونومیست براساس شاخص‌ شهرهای امن فهرستی از شهرهای امن جهان را منتشر کرده که چهار شهر شرق آسیایی و سه شهر اروپایی جزو ۱۰رتبه برتر قرار گرفته‌اند و سه شهر توکیو، سنگاپور و اوساکا در سه رتبه نخست جای گرفته‌اند.
همچنین هفت شهر تورنتو، ملبورن، آمستردام، سیدنی، استکهلم، هنگ کنگ و زوریخ در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
علاوه بر این در این فهرست تنها سه شهر آمریکا- سان فرانسیسکو، لس آنجس و شیکاگو در ۲۰رتبه نخست جای گرفته‌اند.
این مطالعه که روی ۶۰ کلانشهر اصلی و براساس ۴۹ فاکتور ازجمله خدمات درمانی، زیر ساخت‌، تهدیدات سایبری و امنیت شخصی بدست آمده نشان‌دهنده اختلاف بین جهان درحال توسعه سریع شهری و جهان توسعه یافته راکد است.
همچنین در رتبه‌های پایین این فهرست شهرهای هوشی مین، داکا، جاکارتا، یانگون و کراچی قرار گرفته که آلودگی و بالابودن جمعیت از مشکلات عمده آنها به حساب می‌آید.

رئیس سازمان بهزیستی هشدار داد
اختلالات روانی در کمین زنان تهرانی

باشگاه خبرنگاران| رئیس سازمان بهزیستی کشور با تشریح آماری، اختلالات روانی در زنان را بیشتر از مردان در کلانشهر تهران دانست.
انوشیروان محسنی‌بندپی درباره عوامل موثر در اختلالات روانشناختی با بیان این موضوع گفت: «فقر، جنسیت، سن و تحصیل از عوامل موثر در این اختلالات هستند.»
او با بیان این‌که زنان بیشتر از مردان در معرض شیوع اختلالات روانی هستند، ادامه داد: «براساس بررسی‌های به عمل آمده 37.9‌درصد زنان و 27.6‌درصد مردان در تهران در معرض اختلالات روانی قرار می‌گیرند.»
رئیس سازمان بهزیستی کشور سلامت اجتماعی را اولویت کشور دانست: «یکی از وظایف حاکمیت‌ها ایجاد رفاه، آرامش و آسایش است.»
بندپی گفت: «بهزیستی با سلامت اجتماعی می‌تواند مفهوم پیدا کند و انسجام اجتماعی، مشارکت اجتماعی و پذیرش اجتماعی مولفه‌هایی هستند که در بهزیستی اجتماعی یا سلامت اجتماعی باید به آن بپردازیم.»
او حمایت‌های همه‌جانبه، پیگیری سلامتی جسمی و گسترش مراکز ویژه کودکان و نوجوانان را از اولویت و راهبردهای بهزیستی در حوزه سلامت اجتماعی کودکان و نوجوانان دانست: «نقش مادران در کودکان بسیار اثربخش است چرا که با نبود پدر، نقش محوری مادر می‌تواند همپوشانی داشته باشد.»


تعداد بازدید :  340