شماره ۱۲۴۹ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر
صفحه را ببند
سارق تلفن همراه را شناسایی کنید

شهروند| پلیس پایتخت از مردم خواست تا همدست یک سارق حرفه‌ای را که پس از سرقت از مالباختگان اخاذی می‌کرد،  شناسایی کنند.
ساعت 15:30 روز 23 شهریور امسال یکی از شهروندان با مراجعه به واحد گشت کلانتری 159 بی‌سیم به مأموران اعلام کرد: «گوشی تلفن همراهم توسط راکب یک موتورسیکلت هوندا سرقت شده و سارق طی تماس تلفنی که با اعضای خانواده‌ام داشته، در ازای پس‌دادن گوشی تلفن همراهم درخواست مبلغ 200‌هزار تومان پول کرده است.»
مأموران کلانتری 159 بی‌سیم با اطلاع از موضوع، بلافاصله آموزش‌های لازم را به مالباخته ارایه كرده و ضمن هماهنگی با تجسس کلانتری، محل تردد سارق را در محدوده بیمارستان مهدیه تهران تحت‌ مراقبت پلیسی قرار دادند.
سرانجام با حضور سارق در محل و شناسایی وی توسط مالباخته، طرح دستگیری وی توسط مأموران به مرحله اجرا گذاشته و متهم به نام «سعید» 30ساله دستگیر شد. در بازرسی اولیه از وی، چندین دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف شد.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت به شیوه موبایل‌قاپی» و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 14تهران، پرونده به همراه متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی با گوشی‌های مسروقه به دست آمده از متهم موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که همگی آنها در مناطق مختلف سطح شهر تهران مورد سرقت به شیوه موبایل‌قاپی قرار گرفته بودند.
«سعید» که دارای سوابق متعدد دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف همچون نزاع و درگیری و... است، در همان تحقیقات نخست به ده‌ها موبایل‌قاپی در سطح شهر تهران اعتراف کرد. وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «چند ماهی است که به تهران آمده‌ام. جا و مکان مشخصی نیز ندارم. پس از مدت کوتاهی، با تهیه یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 شروع به سرقت کردم. اعتیاد شدیدی به مصرف قرص دارم و گوشی‌های تلفن همراه مسروقه را معمولا به قیمت 100 و نهایتا 150‌هزار تومان به خریداران اموال مسروقه می‌فروختم.»
درنهایت در پی اطلاع‌رسانی خبر از سوی خبرگزاری‌ها و جراید و انتشار بدون پوشش تصویر متهم، تعداد دیگری از شکات و مالباختگان ضمن مراجعه به پایگاه ششم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی دقیق متهم کرده و اعلام کردند که سرقت گوشی‌های تلفن همراهشان توسط متهم و همدستش انجام شده است. این در حالی بود که متهم در اعترافات اولیه مدعی شده بود که همه سرقت‌ها را به صورت انفرادی انجام داده است.
در تحقیقات تخصصی از متهم، وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «با همدستی مردی به نام رضا و با موتورسیکلت وی اقدام به سرقت و قاپی‌زنی می‌کردیم. من در زمان سرقت‌ها ترک‌نشین بودم و به پیشنهاد رضا با مالکان برخی از گوشی‌ها تماس می‌گرفتیم و برای استرداد اموالشان از آنها درخواست پول می‌کردیم .با رضا در پارک آشنا شدم. به اتفاق مواد مصرف می‌کردیم و شب‌ها همان‌جا می‌خوابیدیم و در نقاط مختلف شهر اقدام به سرقت گوشی می‌کردیم و اموال مسروقه توسط رضا فروخته می‌شد. هیچ آدرس و پاتوقی از رضا ندارم و فقط در پارک یکدیگر را می‌دیدیم.»
سرهنگ رضا امیدی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: «با توجه به اظهارات تعدادی از شکات و مالباختگان مبنی بر سرقت اموالشان توسط متهم دستگیر‌شده و همدستش و در ادامه اعتراف متهم به این موضوع و معرفی شخصی به نام رضا، چهره‌نگاری تصویر متهم متواری پرونده انجام و تصویر این شخص از سوی مالباختگان و همچنین متهم پرونده تأیید شد. بنابراین در ادامه تحقیقات و به منظور شناسایی و دستگیری دومین متهم پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصویر چهره‌نگاری‌شده از متهم متواری از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.»
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران در پایان این خبر گفت: «از همه کسانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص هویت و مخفیگاه‌های این شخص دارند، درخواست می‌شود تا اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 21865873 در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.»

 


تعداد بازدید :  405