شماره ۱۲۴۹ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر
صفحه را ببند
8 سرگروه جام‌جهانی مشخص شدند
ایران در سید سوم قرعه‌کشی جام بیست‌ویکم

شهروند|  با اعلام رنکینگ فیفا به ‌صورت رسمی در ماه اکتبر، سیدبندی تیم‌های راه‌یافته به جام بیست‌ویکم برای قرعه‌کشی این مسابقات مشخص شد که در این میان ایران با وجود سقوط در رنکینگ، جایگاه خود را در سید سوم حفظ کرد.
سقوط 9 پله‌ای ایران
تیم ملی فوتبال ایران که به دلیل اتمام مسابقات مقدماتی جام‌جهانی در قاره آسیا در فرصت فیفادی مهر ماه 2 دیدار تدارکاتی برگزار کرد، در رنکینگ ماه اکتبر سقوطی 9 پله‌ای داشت. شاگردان کارلوس کی‌روش که مقابل توگو در تهران به برتری 3 بر یک رسیدند و در خانه روسیه به تساوی دست یافتند، به دلیل نداشتن بازی رسمی امتیازات کمتری نسبت به تیم‌های سایر قاره‌ها کسب کردند. همین موضوع باعث سقوط ایران از رده 25 جهان به پله 34 بود.
یوزها در سید سوم
طبق اعلام فیفا، سیدبندی تیم‌ها در قرعه‌کشی جام‌جهانی براساس رنکینگ ماه اکتبر انجام می‌گیرد. ایران با وجود قرار گرفتن در رده 34 جهان، برخلاف تصور اولیه جایگاه خود را در سید سوم حفظ کرد. حتی در صورتی که تمام تیم‌های حاضر در پلی‌آف که بالاتر از ایران در رنکینگ فیفا هستند، موفق به صعود شوند، باز هم به دلیل حذف تعدادی از تیم‌های برتر از ایران در رنکینگ، این شاگردان کی‌روش هستند که در سید سوم قرار می‌گیرند. صربستان، نیجریه، ژاپن، عربستان، کره و پاناما 6 تیمی هستند که صعودشان به جام‌جهانی قطعی شده و در رنکینگ ماه اکتبر بعد از ایران قرار دارند. قطعا 2 تیم دیگر از بازی‌های پلی‌آف به این جمع اضافه می‌شوند تا سید چهارم با این 8 تیم تشکیل شده و ایران در سید سوم قرار بگیرد.
مشخص‌شدن سیدبندی پلی‌آف اروپا
با توجه به اعلام رنکینگ فیفا، سیدبندی پلی‌آف تیم‌های اروپایی هم مشخص شد تا امروز قرعه‌کشی این مسابقات حساس انجام شود. براساس رنکینگ اعلام‌شده سويیس، ایتالیا، کرواسی و دانمارک در سید یک و ایرلندشمالی، سوئد، جمهوری ایرلند و یونان در سید 2 قرار گرفتند. بنابراین تیم‌های سید یک با یکدیگر روبه‌رو نمی‌شوند و در سید 2 نیز شرایط همین‌طور است.
رونمایی از سرگروه‌های جام جهانی
آلمان، برزیل، پرتغال، آرژانتین، بلژیک، لهستان و فرانسه به ترتیب 7 تیم برتر رنکینگ فیفا هستند که در کنار روسیه به ‌عنوان سرگروه‌های جام‌جهانی که در 8 گروه انجام می‌شود، معرفی شدند. از نکات جالب قرارگرفتن اسپانیا، انگلیس و ایتالیا در سید دوم است که در صورت همگروهی آنها با یکی از مدعیان همچون آلمان، برزیل، آرژانتین یا فرانسه گروه مرگ شکل می‌گیرد. البته پرو، کلمبیا و مکزیک جزو دیگر تیم‌های سید دوم هستند که در صورت قرار گرفتن در گروهی که لهستان، بلژیک یا روسیه در آن حاضر هستند، شانس با آنها یار خواهد بود. به ‌هر حال باید منتظر روشن‌شدن تکلیف تیم‌های صعود‌کننده به جام‌جهانی از مرحله پلی‌آف قاره‌های مختلف بود تا وضع نهایی سیدبندی قبل از قرعه‌کشی 10 آذرماه مشخص شود. با توجه به وضع فعلی، احتمال قرارگرفتن برخی از تیم‌ها در گروه بسیار سخت و از سوی دیگر بسیار آسان وجود خواهد داشت.


تعداد بازدید :  337