شماره ۱۲۴۹ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر
صفحه را ببند
پرسپولیس امشب برای انجام ماموریت غیرممکن به مصاف الهلال می‌رود
نیاز به یک معجزه
برانکو: امیدوار هستیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسیم

شهروند| حالا زمان بازی برگشت پرسپولیس مقابل الهلال و ماموریت تقریبا غیرممکن فرا رسیده است! در شرایط کنونی هیچ‌کسی به بازگشت به اندازه برانکو امیدوار نیست. البته بدون هیچ تعارفی خیلی از هواداران هم از همین حالا خودشان را برای پایان رویای صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی در این رقابت‌ها آماده کرده‌اند. یک شکست بسیار بد 4 بر صفر در بازی رفت مقابل الهلال قدرتمند و شرایط تیم که مثل قبل‌ها خوب نیست و چند بازیکن اصلی‌اش را هم در اختیار ندارد، برای این‌که خیلی‌ها امیدی به صعود پرسپولیس نداشته باشند، کافی است. با این حال فوتبال بازی اتفاقات غیرمنتظره است و چه برای آنهایی که امید خود را از دست داده‌اند و چه برای آنهایی که در این شرایط نه چندان خوب امید به بازگشت دارند،‌ 90دقیقه دیگر باقی مانده است.

حریف قدرتمند و شکست‌ناپذیر
نخستین حضور پرسپولیس در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه‌ای که در بازی رفت رقم خورد، نمی‌توانست بدتر از این باشد. آنها حالا باید برای صعود، بهترین پیروزی خود در تاریخ این رقابت‌ها را مقابل تیمی به دست بیاورند که وقتی در بازی رفت دو بر صفر جلو افتاد،‌ 10 نفره شد اما در این شرایط هم دو گل دیگر به پرسپولیس 11 نفره زد و چند گل هم نزد! الهلال تنها تیم شکست‌ناپذیر لیگ قهرمانان تا به این‌جا بهترین دوران خود را سپری می‌کند و تمام عوامل این باشگاه در مصاحبه‌های خود تأکید کرده‌اند برتری 4 بر صفر در بازی رفت باعث نشده که فکر کنند کار تمام شده و با قدرت در این مسابقه هم حاضر خواهند شد.
بازگشت ستاره‌های دفاعی
و غیبت یك بازیکن مهم
پرسپولیس برای بازی برگشت فقط باید روحیه و تمرکز بالایی برای نتیجه‌گرفتن داشته باشد! در بازی امروز آنها از ابتدا باید حمله کنند و خیلی زود به گل برسند. تأخیر در گلزنی با توجه به این‌که پرسپولیس در بدترین شرایط باید 4 گل به حریف قدرتمند سعودی بزند تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود،‌ کار تیم را سخت می‌کند. مسأله مهمتر اما اینجاست که پرسپولیس نباید در این مسابقه گلی دریافت کند. البته بازگشت سید جلال حسینی به ترکیب پرسپولیس بعد از مدت‌ها و حضور محمد انصاری- این مدافع در بازی رفت محروم بود- این امیدواری را به هواداران می‌دهد که دیگر در خط دفاعی پرسپولیس اشتباهات فاجعه‌بار بازی قبل تکرار نشود. کمال کامیابی‌نیا هم یکی دیگر از غایبان بزرگ بازی رفت بود که نبودنش پرسپولیس را نابود کرد اما حالا می‌تواند در ترکیب سرخپوشان به میدان برود البته برای این بازی تیم برانکو باز هم 3 غایب بزرگ دیگر دارد؛ فرشاد احمدزاده به دلیل عمل جراحی در تهران ماند و طارمی هم که به خاطر حکم فیفا محروم است و حسین ماهینی نیز به علت دو اخطاره‌بودن محروم است. در چنین شرایط همه منتظر هستند كه ببینند پرسپولیس برای این بازی بشدت سخت چه کار خواهد کرد.
برانکو: امیدوار هستیم بتوانیم صعود کنیم
برانکو خودش هم می‌داند که الهلال تیمی نیست که بتوانند به راحتی با توجه به نتیجه بازی رفت آنها را از پیش رو بردارند و فینالیست شوند. برانکو در کنفرانس خبری قبل از بازی هم به‌صراحت اعلام کرده الهلال یکی از بهترین تیم‌های آسیا است و اگر به فینال صعود کند، قطعا قهرمان آسیا خواهد شد. این مربی بارها و بارها تأکید کرده کار تیمش برای بازگشت بشدت سخت است. با این حال صحبت‌های امیدوار‌کننده‌ای هم مطرح کرده و گفته است: «در بازی اول نتیجه خوبی نگرفتیم و چهار گل خوردیم. ما ادعا داریم که الهلال که جزو تیم‌های خوب آسیاست را می‌توانیم شکست دهیم و به فینال برویم. کار سخت خواهد بود اما این فوتبال است و هر چیزی ممکن است و شاید ما بتوانیم 5 گل به الهلال بزنیم. اجازه بدهید ما ادعا کنیم که تیم خوبی داریم و حتی به خودمان این حق را می‌دهیم که امیدوار باشیم. تمام تلاش خود را خواهیم کرد که پیروز شویم. الان نتیجه خوبی برای الهلال به وجود آمده، اما این امکان وجود دارد که همه‌ چیز تغییر کند.» اوج صحبت‌های امیدوار‌کننده برانکو هم بخش پایانی کنفرانس خبری‌اش بود؛ وقتی از او درباره احتمال قهرمان‌شدن پرسپولیس در آسیا در صورت صعود به فینال پرسیدند، گفت: «بله؛ شما فکر می‌کنید اگر ما بالا برویم، اتفاقی غیر از این رخ بدهد؟ اگر به فینال برویم، حتما همین‌طور خواهد شد.»
هوشیاری دیاز
رامون دیاز این روزها با الهلال در ابرها سیر می‌‌کند. البته او یک مربی بی‌تجربه نیست که از حالا همه چیز را تمام‌شده بداند. به همین دلیل اعلام کرده تیمش را با قدرت کامل روانه میدان می‌کند تا نتایج بهتری بگیرند. صحبت‌های او در کنفرانس خبری نشان می‌دهد که امروز هم الهلال با تمام قدرت بازی خواهد کرد. دیاز گفته است: «درست است که در بازی رفت چهار گل زده‌ایم ولی در حاشیه امنیت قرار نداریم و باید تلاش کنیم. باید با جدیت کار کنیم. باید برای کسب نتیجه بیشتر تلاش کنیم. در فوتبال احتمال هر چیزی وجود دارد و من دوست ندارم که اتفاقات تلخ برای ما بیفتد. انگیزه زیادی داریم و می‌خواهیم به فینال راه پیدا کنیم. پرسپولیس تیم بسیار خوبی است و اصلا نباید به برتری بازی قبل فکر کنیم. همه بازیکنان ما از لحاظ روانی و فنی آماده هستند. بازیکنان ما نماینده عربستان هستند و از طرفی می‌دانیم در فوتبال هر چیزی ممکن است. ما تیم قوی زمین هستیم و با تجربه بازیکنانمان می‌خواهیم موفق شویم و به فینال برویم»
بلیت‌های گران
ساعت 19:30 به وقت تهران ابوبکر الکاف داور عمانی سوت بازی حساس را در ورزشگاه سلطان‌قابوس مسقط به صدا در خواهد آورد. اگر بازگشت رویایی بیشترین خواسته هواداران پرسپولیس است،‌ کمترین خواسته آنها پیروزی در مسابقه و حذف آبرومندانه از آسیاست. پرسپولیسی‌ها در روزهای اخیر حتی به درخواست باشگاه الهلال برای در اختیار گذاشتن 50‌درصد سکوهای ورزشگاه به هواداران این تیم جواب رد دادند و بلیت‌ بازی را برای هواداران سعودی به قدری گران کردند که صدای اعتراض شدید آنها را درآورد. بلیت عادی ورزشگاه سلطان‌قابوس برای این دیدار 210‌هزار تومان و بلیت وی‌ای‌پی 630‌هزار تومان است که هواداران الهلال در شبکه‌های اجتماعی بشدت به این تصمیم باشگاه پرسپولیس اعتراض داشته‌اند. از طرفی خیلی‌ها از باشگاه پرسپولیس خواسته‌اند سکوهای پشت دروازه‌ الهلال را به 3‌هزار هوادار این تیم اختصاص بدهند تا سروصدای کمتری به خاطر نیمکت تیم خودی داشته باشند.


تعداد بازدید :  118