شماره ۱۲۴۵ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۰ مهر
صفحه را ببند
خبر

محمد قوچانی
مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری شد
ایرنا| حکم محمد قوچانی در سمت مشاور رئیس‌جمهوری تأیید شد. محمد قوچانی با حکم رئیس‌جمهوری به سمت دبیر شورای بررسی‌های ویژه ریاست‌جمهوری و مشاور رسانه‌ای حجت‌الاسلام حسن روحانی منصوب شد.
محمد قوچانی متولد سال  ۱۳۵۵ است و  روزنامه‌نگار است. او پیش از این سردبیر روزنامه اعتماد ملی، شهروند امروز، روزنامه هم‌میهن، هفته‌نامه ایراندخت، روزنامه آسمان، هفته‌نامه آسمان، هفته‌نامه صدا و روزنامه مردم امروز بوده و هم اکنون سردبیر ماهنامه مهرنامه، هفته نامه صدا و مجله سیاست نامه است. وی همچنین از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و درحال حاضر سردبیر هفته نامه سازندگی است.

دادستان کل کشور
خطاب به یک نماینده مجلس:
اگر مدعی آزادی هستی چرا برای همه این سنگ را به سینه نمی‌زنی؟!
ایسنا| حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور در مراسم سی و ششمین سالروز تأسیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: آقای نماینده‌ای که داری از رانت وابستگی به بزرگان دیگر استفاده می‌کنی و دنبال این هستی که نکته‌ای را به‌دست آوری و علیه قوه قضائیه مقاله بنویسی و سخنرانی کنی و قوه را به چالش بکشی، اگر مشاهده می‌شد که در همه عرصه‌ها وارد می‌شوی، انسان دلش نمی‌سوخت؛ اولا این آقایان حق ورود به مسائل قضائی را ندارند.  وی افزود: چطور است که از هر چه حمایت می‌کنی، افراد مسأله دار و کسانی است که وابسته به ضد انقلاب و اپوزیسیون هستند. یک‌بار شده که بیایی و از پرونده افراد عادی حمایت کنی. اگر شما مدعی آزادی هستی چرا برای همه این سنگ را به سینه نمی‌زنی؟ چرا دروغ می‌گویی؟ این نشان‌دهنده این است که به دنبال اجرای عدالت حقیقی نیستید.  دادستان کل گفت: من نمی‌گویم که از قوه قضائیه انتقاد نکنید؛ کما این‌که شاید منم از مجلس انتقاد داشته باشم و انتقاد کنم، ولی اگر می‌خواهید قوه را نقد کنید، نقدتان باید علمی یا حقوقی باشد.  منتظری گفت: این‌که نماینده‌ای هر روز تریبونی پیدا کند و قوه قضائیه را بکوبد به نفع کیست؟ همین نماینده اگر پرونده‌ای داشت به قوه قضائیه مراجعه می‌کرد یا نمی‌کرد؟ دیدیم که مراجعه کرد؛ بنابراین اجازه بدهید قوه قضائیه با آرامش به پرونده‌ها رسیدگی کند. اقتدار قوه قضائیه باید حفظ شود و اگر ایرادی دارید، منطقی، عقلی و حقوقی مطرح کنید. آدم دلش از این‌جا می‌سوزد که اصلا اطلاعی از محتویات پرونده ندارد و اظهارنظر ماهوی می‌کند. وقتی از محتویات پرونده اطلاع نداری چرا اظهارنظر می‌کنی و به خودت اجازه می‌دهی یک تیری بیندازی و این ممکن است به سینه قوه قضائیه بخورد. فکر می‌کنید قوه قضائیه تضعیف شود به نفع مردم است؟ والله این‌طور نیست.  

انتقاد سردار سنایی‌راد
از مواضع ترامپ علیه ایران
نتیجه اشتباهات ترامپ
 افزایش قدرت سپاه است
میزان| معاون سیاسی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که آمریکا باید هزینه اشتباهاتش را بپردازد، گفت: اشتباهات محاسباتی ترامپ موجب افزایش قدرت سپاه می‌شود. سردار رسول سنایی‌راد درخصوص اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر قرار دادن نام سپاه در لیست حامیان تروریست‌ها، گفت: آنچه را که ترامپ بر زبان می‌آورد، می‌توان به نوعی واکنش عصبی نسبت به تحولات منطقه دانست؛ به عبارت دیگر این اظهارات بازتاب‌دهنده شرایط سختی است که آمریکایی‌ها در آن قرار گرفته‌اند؛ چون نه‌تنها به اهداف منطقه‌ای خود نرسیدند، بلکه متحمل شکست‌های پیاپی نیز شدند. وی افزود: ترامپ در دوره رقابت‌های انتخاباتی به صراحت اعلام کرد که رقیب انتخاباتی‌اش یعنی «کلینتون» در شکل‌گیری و ادامه حیات داعش نقش داشته است؛ البته «کلینتون» هم قبل از آن به تلاش برای به رسمیت شناختن خلافت بر آمده از داعش اذعان کرده بود.

سرلشکر صفوی:
ناامنی‌ها در عراق هوشیاری بیشتر دستگاه‌های امنیتی را می‌طلبد
تسنیم| دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: بازتاب ناامنی‌ها در عراق و تأثیر آن بر امنیت منطقه، لزوم هوشیاری بیشتر دستگاه‌ها ی اطلاعاتی و امنیتی را می‌طلبد.  سردار سیدیحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بازدید ازآمادگی‌های رزمی و عملیاتی یگان‌های نظامی و انتظامی استان کرمانشاه گفت: امنیت را نیروهای مسلح در منطقه برقرار کرده‌اند و هم‌اکنون بیشتر وظایف متوجه دولت است که با وجود این بستر امن بستر توسعه، پیشرفت و ایجاد اشتغال در بخش‌های کشاورزی و تولیدی و صنعتی را
ایجاد کند .


تعداد بازدید :  633