شماره ۱۲۴۵ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۰ مهر
صفحه را ببند
میز سیاست

غلامحسین کرباسچی:
احمدی‌نژاد نه تأیید صلاحیت می‌شود نه مردم به او اقبال دارند
نامه‌نیوز نوشت: غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: فکر نمی‌کنم فرصتی دیگر برای احمدی‌نژاد در حوزه ریاست‌جمهوری باشد. خودشان هم این مسأله را می‌دانند. نه ایشان توسط مراجع ذیصلاح تأیید خواهند شد و نه مردم اقبال نسبت به ایشان دارند. به نظرم این نوع صحبت‌ها صرفا جنجال‌های سیاسی است که قصد دارند توسط آن خود را مطرح کنند.
وی در ادامه افزود: بالاخره مراجعی هستند که قانونا (صلاحیت نامزدها را) رد یا تأیید می‌کنند؛ ولی من خودم به‌شخصه با توجه به عملکردی که از ایشان شاهد بودم و ضربه‌ای که به مردم زده‌اند [ایشان را] تأیید نمی‌کنم؛ اما علی‌القاعده تأیید شورایی را می‌خواهد که این وظیفه را بر عهده دارد.
این سیاستمدار اصلاح‌طلب در خصوص تصمیم این طیف سیاسی و حمایت از آقای لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده گفت: اصلاح‌طلبان یک جمعی هستند و بر مبنای حقیقت‌ها و واقعیت‌هایی که در جامعه هست، تصمیم می‌گیرند. فعلا تا این لحظه برای‌ سال 1400 نه اظهار نظری کرده‌اند و نه در جمع خودشان بحثی مطرح شده و اساسا هنوز ورود به بحث انتخابات نداشته‌اند.

انتقاد عضو جبهه پایداری از انحصارطلبی‌ها
مردم را مصادره نکنیم
خبرآنلاین نوشت: نصرالله پژمانفر، عضو جبهه پایداری درباره تقویت احزاب و طرح‌های پیشنهادی برای بازگشت جامعتین به محوریت اصولگرایان به خبرنگار خبرآنلاین گفت: بالاخره ما نمی‌توانیم موضوعاتی که مطرح می‌شود را به‌عنوان یک پیشنهاد نهایی تلقی کنیم چرا که مدل‌های مختلفی ممکن است مطرح شود تا تفکرات نزدیک به هم هستند در کنار یکدیگر قرار بگیرند.
او ادامه داد: مهمترین مسأله برای درکنار هم قرار گرفتن جریان‌های همفکر بحث تحزب است که متاسفانه در جامعه ما هنوز زمینه‌های لازم برای این موضوع به‌طور کامل فراهم نیست؛ یعنی با وجود این‌که بسیاری از تشکل‌ها برای ایجاد حزب مجوزهایی دریافت کرده‌اند اما آمادگی جامعه به گونه‌ای است که احزاب خیلی ظهور و بروزی ندارند.
پژمانفر راه چاره را پرداختن به مدل‌های دیگر دانست و گفت: به نظر می‌رسد ما باید به دنبال مدل‌هایی باشیم که با واقعیت‌های جامعه همخوانی داشته باشد تا بتوانیم توسعه سیاسی را محقق کنیم؛ به عبارت دیگر باید به دنبال پیاده کردن مدل‌هایی باشیم که بتواند جمعیت‌های همفکر را به دور هم جمع کند؛
نماینده مردم مشهد با انتقاد از شرایط امروز فضای سیاسی کشور گفت: درحال حاضر گروه‌ها براساس منافع و امتیازات به دور هم جمع می‌شوند. این موضوع انحصار طلبی‌هایی را ایجاد می‌کند و آن چیزی نیست که بتواند رضایت مردم را جلب کند.
رئیس جبهه پایداری استان خراسان گفت: برخی فکر می‌کنند اگر لیست‌شان رأی آورد یعنی مردم آنها را قبول کرده‌اند درحالی‌که باید در آرای مردم دقت کرد چراکه آنها برای رأی دادن انگیزه‌های بسیار متفاوتی دارند و مصادره کردن نظر مردم به نفع یک جریان اشتباه است و آن جریان بعدا آسیبش را خواهد خورد.

عضو مجمع روحانیون:
 از سخنان برخی هم لباسی‌هایم در صداوسیما درباره دین، خجالت می‏‎کشم
 ایلنا نوشت: عضو مجمع روحانیون مبارز در هیأت عزاداری بنیاد امید ایرانیان با بیان این‌که امروز دین و دینداری از ناحیه افراط‌گرایان و تندروان در خطر است، گفت: حتی با نگاهی به دنیای غرب می‌بینیم که جوانان آن جامعه در جست‌وجوی دینی هستند که خلأ موجود در جامعه غربی را پر کند. حجت‌الاسلام محمد مقدم با بیان این‌که تحول در اندیشه دینی لازم است، تأکید کرد: امروز دفاع از اصل دین بر ما فرض است. جامعه ما به گونه‌ای دچار تنش‌ها و مشکلات است و بیرون از این جامعه به نوعی دیگر درگیر چالش است. ما امروز وظیفه داریم از اندیشه و عقیده دینی حمایت کنیم. اندیشه دینی گرفتار اندیشه جریان افراطی و تندرو است که برای هویت‌سازی دست به هر کاری می‌زند. آنچنان تندی و افراط شکل گرفته که غیراز خودش را مسلمان نمی‌داند.
وی افزود: عده‌ای هم تندرو نیستند و متحجر هستند و با هر چیز نویی برخورد می‌کنند. این نگاه ایجاب می‌کند که ما تغییر و تحول در اندیشه دینی داشته باشیم. اگر نگاه ما به دین اصلاح شده و عمیق نباشد، خود آن فاجعه است.
عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان این‌که وقتی سخنان برخی هم لباسی‌هایم را در صداوسیما درباره دین می‌بینم و می‌شنوم خجالت می‌کشم، اظهار کرد: اگر دین انسانی تفسیر شد حتی برخی از قواعد و ضوابط آن قابل چینش جدید است. اصول و عقاید در اسلام ثابت است و برخی از احکام فقهی اسلامی جنبه ثابتات ندارد یعنی براساس شاخص‌ها تفسیر می‌شود.

حدادعادل:
وضع دادستان کل کشور درقبال فضای مجازی واقع‌بینانه است
میزان نوشت: غلامعلی حدادعادل، مشاور عالی مقام معظم رهبری در واکنش به حاشیه‌های اخیر درباره فضای مجازی و اظهارات دادستان کل کشور، گفت: من موضع‌گیری جناب آقای منتظری دادستان محترم کل کشور را در قضیه فضای مجازی، واقع‌بینانه می‌دانم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مواضع دادستان کل کشور دلسوزانه و شجاعانه بود، وضمن تشکر از ایشان تأکید می‌کنم که این راه را ادامه بدهند و از هیاهویی که ممکن است یک عده ایجاد کنند هیچ نگران نباشند.
وی تصریح کرد: مسلم است که آنهایی که یک فکرهایی در سر دارند ایشان را متهم خواهند کرد که می‌خواهند فضای آزادی را محدود بکنند. این هیاهو سبب نشود که ایشان از سخنان درستی که اظهارکردند، عقب‌نشینی کنند.
حدادعادل همچنین خطاب به وزیر ارتباطات گفت: از این وزیر محترم هم درخواست می‌کنم که به وظیفه خودشان برای دفع آفت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی عمل کنند و بدانند که بیشترین مسئولیت و انتظار روی دوش ایشان است تا اقدام لازم را انجام دهند.
مشاور عالی رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: به جناب آقای مهندس آذری جهرمی که البته وزیری جوان است عرض می‌کنم که همیشه فرصت در اختیار انسان نیست. امروز که ایشان فرصت ادارۀ وزارتخانه را به دست آورده‌اند، بهترین استفاده از این فرصت است که در مدیریت فضای مجازی همان‌طور که دادستان محترم کل کشور گفته‌اند
اقدام کنند.

 


تعداد بازدید :  361