شماره ۱۲۴۵ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۰ مهر
صفحه را ببند
ویترین ایران

رنو: ایران را ترک نمی‌کنیم
ایرنا| «کارلوس گون» مدیرعامل شرکت خودروسازی رنو اعلام کرد: هر اتفاقی که در 15 اکتبر آینده (23 مهرماه) بیفتد، این شرکت نه‌تنها ایران را ترک نخواهد کرد، بلکه برای تداوم حضور در ایران برنامه‌ریزی بلندمدت و جدی دارد.به گفته این مقام مسئول فرانسوی، ‌سال گذشته رنو بهترین عملکرد خود را از ابتدای حضور بی‌وقفه خود در ایران از ‌سال 2004 تجربه کرد و رکورد تولید و فروش را شکست؛ در 9ماهه‌ سال 2017 نیز رکوردهای جدیدی از تولید و فروش به ثبت رسیده است. مطابق این برنامه 6ساله، درآمد سالیانه رنو به بیش از 70‌میلیارد یورو خواهد رسید و در پایان 6‌سال حاشیه عملیاتی این شرکت بیش از هفت‌درصد خواهد بود.

آبرسانی به 636 روستا
ایسنا| علی‌اصغر قانع معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است برای‌ سال ۱۳۹۶به ۶۳۶ روستا از طریق منابع صندوق توسعه ملی آبرسانی شود. به گفته او، با آبرسانی این تعداد روستا یک‌میلیون و ۴۹۰‌هزار نفر تحت پوشش آب شرب سالم و بهداشتی قرار می‌گیرند.

رئیس بانک مرکزی به آمریکا می‌رود
تسنیم| ولی‌الله سیف رئیس ‌کل بانک مرکزی به‌منظور شرکت در اجلاس پاییزه صندوق بین‌المللی پول دیروز به آمریکا سفر کرد. نشست مشترک صندوق بین‌المللی پول (IMF) و گروه بانک جهانی (World Bank Group)، همه‌ساله در دو نوبت برگزار می‌شود، که طی آن از تمامی رؤسای ‌کل بانک‌های مرکزی و وزرای اقتصادی و دارایی کشورهای عضو دعوت به عمل می‌آید.

ورود سازمان بازرسی به قراردادهای خرید هواپیمای «فلایت‎چک»
تسنیم| ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور درخصوص بررسی قراردادهای خرید هواپیما توسط وزارت راه به‌ویژه هواپیماهای فلایت چک گفت: سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده و در قالب یک پرونده مشغول بررسی این موضوع است اما چون منتج به نتیجه نشده است، امکان افشای آن وجود ندارد. او درخصوص آخرین وضع شرکت هپکو هم گفت: خصوصی‌سازی از بدو تا امروز، آن‌طور که مدنظر قانونگذار و رهبری بود، اجرا نشد. پیش‌بینی می‌شد انقلاب اقتصادی بعد از خصوصی‌سازی اتفاق بیفتد که ما شاهد نتیجه معکوس بودیم. سراج تأکید کرد: به فردی که شرکت هپکو به او واگذار می‌شود، وام‌های کلان برای تجهیز کارخانه و افزایش کارگران می‌دهند تا درنهایت صادرات داشته باشد اما این وجوه در جاهای دیگر به مصرف می‌رسد و کار به جایی می‌رسد که این کارخانه زیانده می‌شود.

از ذخایر قانونی بانک‌ها مالیات نمی‌گیریم
سازمان امور مالیاتی در واکنش به اظهارات مدیرعامل بانک پارسیان و رئیس کانون بانک‌های خصوصی اعلام کرد که از ذخایر قانونی بانک‌ها مالیات نمی‌گیریم. این سازمان با اشاره به قوانین و مقررات مربوط به اخذ مالیات از بانک‌ها، اعلام کرد؛ با وجود تکلیف بانک‌ها به ارایه اطلاعات به سازمان امور مالیاتی، بانک پارسیان از انجام این وظیفه
خودداری می‌کند.


تعداد بازدید :  363