شماره ۱۲۴۵ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۰ مهر
صفحه را ببند
مالکیت جدید باشگاه باز هم نهایی نشد
ذوب‌آهن جایگزین نفت در لیگ قهرمانان آسیا

شهروند|  به‌نظر می‌رسد مشکلات باشگاه نفت تهران تمامی ندارد؛ با محقق نشدن تعهدات مالک این باشگاه، حالا اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران ورود کرده و قصد دارد این باشگاه را تعلیق کند. به همین دلیل اعلام شده نفت حق حضور در آسیا را ندارد و ذوب‌آهن جایگزین این تیم خواهد شد.
لغو حضور نفت در آسیا
روزهای گذشته جلسات مهمی برای واگذاری مالکیت باشگاه نفت به شرکت طلاییه و حمیدرضا جهانیان برگزار شد و درحالی‌که قرار بود این کار نهایی شود اما با دستور دادسرای فرهنگ و رسانه این موضوع تا اطلاع ثانوی منتفی شده است. رضا گل‌محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در این‌باره گفت: «ما درباره مسأله واگذاری باشگاه نفت جلسه داشتیم که نامه‌ای از سوی بازرسی شعبه دو دادسرای فرهنگ و رسانه به ما ابلاغ که براساس آن از ما خواسته شد تا اطلاع ثانوی از هرگونه نقل و انتقال این باشگاه به شرکت طلاییه خودداری کنیم.» گل‌محمدی همچنین درباره این‌که سرنوشت تیم نفت که یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم هست چه خواهد شد، گفت: «بله، ما به همین دلیل باید هرچه سریع‌تر تکلیف این باشگاه را مشخص کنیم چون محدودیت زمانی داریم و اگر دیر شود آن وقت سهمیه نفت در لیگ قهرمانان آسیا از بین خواهد رفت. اگر به هر دلیلی این اتفاق نیفتد احتمالا سهمیه باشگاه نفت اتوماتیک‌وار توسط AFC به تیم دیگری داده می‌شود. به این‌ترتیب که کنفدراسیون فوتبال آسیا از میان تیم‌های رده‌های چهارم تا هشتم هر تیمی را که شرایط و مجوز حرفه‌ای بودن را داراست سهمیه را به آن واگذار خواهد کرد.»
ذوب‌آهن جانشین نفت
براساس گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، اگر تکلیف مالکیت و اخذ مجوز حرفه‌ای باشگاه نفت به‌زودی مشخص نشود،‌ای اف سی یکی از تیم‌های چهارم تا هشتم را که شرایط و مجوز حرفه‌ای را دارند، جایگزین این تیم خواهد کرد. با توجه به این‌که تیم چهارم لیگ برتر فصل قبل ذوب‌آهن بوده است و این باشگاه نیز شرایط حرفه‌ای بودن را دارد، به‌نظر می‌رسد درصورتی که نفت از لیگ قهرمانان حذف شود، ذوب‌آهن جانشین این تیم خواهد شد. حتی از اصفهان خبر می‌رسد که طی روزهای گذشته به باشگاه ذوب‌آهن برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیای فصل آینده اعلام آماده‌باش داده شده است.


تعداد بازدید :  508