شماره ۱۲۴۵ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۰ مهر
صفحه را ببند
گزیده اخبار

رئیس سازمان داوطلبان مطرح کرد: پذیرایی داوطلبان از میلیون‌ها زائر حسینی در ایام اربعین
شهروند| رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: با اجرای طرح خادمین مهرورزی برای ششمین ‌سال متوالی از سوی این سازمان در استان‌های مرزی ایلام، خوزستان و کرمانشاه زائران اعزامی مراسم اربعین حسینی به عتبات عالیات در کربلای معلی از خدمات سلامت و ویزیت رایگان داوطلبان بهره‌مند می‌شوند. دکتر رضا اندام اظهار کرد: از 10روز پیش از اربعین به مدت 20 روز با مشارکت و همت داوطلبان پزشک، پیراپزشک، امدادگر و کارکنان این جمعیت، چادرهای امدادی، چندین دستگاه آمبولانس، خودروهای امدادی و کانکس به منظور ارایه خدمات اولیه بهداشتی، درمانی و حمایتی به زائران عتبات عالیات برپا می‌شوند و داوطلبان جمعیت تمامی امکانات مادی و معنوی خود را برای خدمت‌رسانی حداکثری به زائران اربعین حسینی به کار می‌برند. وی از تلاش بی‌وقفه داوطلبان در مناطق مذکور خبر داد و گفت: این افراد از هیچ تلاشی در راستای خدمت به زائران فروگذار نمی‌کنند و با توزیع البسه و سه وعده غذای گرم، میان وعده و آب آشامیدنی، پتو، موکت و کیسه زباله شرایط مناسبی را برای اسکان موقت میلیون‌ها تن از زائران فراهم می‌آوردند. رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: برای رفاه حال زائران عتبات عالیات چندین تخته چادر برای استراحت و ارایه خدمات سلامت به زائران حسینی در مرزهای شلمچه،‌ چزابه، ایلام و مهران برپا می‌شوند تا زائران بتوانند در طی مسیر و هنگام معطلی برای اخذ ویزا در این چادرها استراحت کنند.

300 روستایی در ماهان خدمات ویزیت و داروی رایگان دریافت کردند
شهروند|  معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از اجرای دومین کاروان سلامت در هفته نیروی انتظامی در شهر ماهان از توابع شهرستان کرمان خبر داد. حسین سام‌زاده با اعلام این خبر افزود: دومین کاروان سلامت توسط معاونت امور داوطلبان با همکاری جمعیت هلال‌احمر شهر ماهان و یگان ویژه ناجای استان در بخش قناتغستان از توابع شهر ماهان برگزار شد.
سام‌زاده با اشاره به حضور 2 پزشک عمومی، پرستار، بهیار و امدادگر در این کاروان خاطرنشان کرد: در این طرح 300 مراجعه‌کننده از اهالی روستای قناتغستان ویزیت شده و همچنین داروی رایگان به ارزش تقریبی دو‌میلیون و هشتصد‌هزار تومان در اختیار ویزیت‌شدگان قرار گرفت. وی تصریح کرد: در این کاروان 300 ست بهداشتی نیز به ارزش ریالی هفت‌میلیون تومان در میان خانواده‌های مراجعه‌کننده توزیع شد و همچنین خدماتی از قبیل اندازه‌گیری فشار و قند خون و بینایی‌سنجی نیز به اهالی این روستا ارایه شد. در حاشیه اجرای این برنامه، فرمانده یگان ویژه استان، امام‌جمعه ماهان، فرمانده کلانتری، فرمانده سپاه و بخشدار ماهان و همچنین رئیس مرکز بهداشت قناتغستان از روند اجرا و نحوه خدمات ارایه‌شده در این کاروان بازدید کردند و ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نوع خدمات و فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر، خواستار استمرار و اجرای این نوع برنامه‌ها در طول‌ سال در روستاهای اطراف شهر ماهان شدند.

بهره‌مندی 4هزار و 200 نیازمند از خدمات هلال سیستان‌وبلوچستان
شهروند|  4هزار و 282 نیازمند در استان سیستان‌وبلوچستان در دهه اول ماه محرم از خدمات جمعیت هلال‌احمر استان بهره‌مند شدند. رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت استان گفت: حوزه داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با هدف حمایت از نیازمندان در دهه اول محرم طرح‌های ارمغان مهر (توزیع لوازم‌التحریر، کیف، کفش، البسه و... میان دانش‌آموزان)، کاروان سلامت و سه پروژه داوطلبی (بهداشتی، درمانی، حمایت و معیشتی) را در سطح استان اجرا کرد که با اجرای این طرح‌ها 4‌هزار و 282 نیازمند از خدمات هلال‌احمر بهره‌مند شدند. راشکی با اشاره به عملکرد 6 ماهه اول سال96 حوزه داوطلبان هلال‌احمر سیستان‌و‌بلوچستان اظهار کرد: طی این مدت، 16 پروژه داوطلبی و 14کاروان سلامت در سطح استان اجرا شده است و 3‌هزار و 835 تن از این خدمات استفاده کرده‌اند.


تعداد بازدید :  562