شماره ۱۲۴۵ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۰ مهر
صفحه را ببند
ویترین خانواده

نظافت منزل ساعتی ۱۰ تا ۲۰‌هزار تومان
خبرآنلاین| نظافت منزل شاید از معدود شغل‌هایی است که در آن استخدام کارگران خانم به آقا برتری دارد و اتفاقا دستمزد نیروهای خدماتی خانم نیز بالاتر از نیروهای خدماتی مرد است. هزینه نظافت منازل، با توجه به محل قرارگیری منزل بین ساعتی 12 تا 20‌هزار تومان متغیر است. براین اساس، هزینه نیم‌شیفت رفت‌و‌روب منزل یعنی 4ساعت برای نیروهای خدماتی مرد غالبا بین 50 تا 60‌هزار تومان و هزینه یک شیفت کامل کاری یعنی 8ساعت بین 80 تا 90‌هزار تومان است. به ازای هر ساعت کار اضافه نیز 15‌هزار تومان به این مبلغ افزوده می‌شود.
بر این اساس، هزینه چهارساعت کار برای کارگر خانم بین 60 تا 70‌هزار تومان و برای یک شیفت کامل کاری بین 80 تا 100‌هزار تومان است.
اگر هم قصد دارید راهروهایتان را هر هفته برای تمیزکردن به کسی بسپارید، باید برای یک ساختمان چهار طبقه، هفته‌ای 40 تا 50‌هزار تومان در نظر بگیرید. به ازای هر طبقه اضافه، 10‌هزار تومان به این مبلغ افزوده می‌شود.

از کنار خیابان آبمیوه نخرید
ایسنا| رئیس اتحادیه بستنی و آبمیوه با تأکید بر غیربهداشتی‌بودن آبمیوه‌هایی که در کنار خیابان و روی چرخ‌ها به فروش می‌رسند، گفت: پیگیری‌های متعددی در این زمینه انجام داده‌ایم اما هنوز هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است. اسکندر آزموده گفت: هنگامی که واحدهای ما می‌خواهند جواز بگیرند، بهداشت محیط نظارت‌های متعددی دارد تا حتما واحدها دارای روشویی‌ها و دستشویی بوده و حتما کف تا سقف آنها سرامیک و قابل شست‌وشو باشند. آیا واقعا در کنار خیابان می‌توان بهداشت را رعایت کرد؟ به گفته او، به هیچ عنوان آبمیوه‌های کنار خیابان بهداشتی نیست، چراکه شرایطی برای شست‌وشوی میوه وجود نداشته و محلی که آبمیوه‌ها به فروش می‌رسند، به‌طور کامل دور از آب است.

تهرانی‌ها میوه را ۲۸‌درصد گران‌تر می‌خرند
 ایسنا| درحالی ‌که به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تنها قیمت انار با گرانی مواجه شده و بقیه میوه‌ها مشکلی از نظر کمبود و قیمت ندارند، گشتی در بازار میوه و تره‌بار پایتخت نشان می‌دهد که انواع میوه به‌طور میانگین ۲۸‌درصد بیشتر از حداکثر نرخ منطقی (نهایتا ۳۵‌درصد سود+ قیمت عمده‌فروشی) فروخته می‌شود و در این میان هندوانه با بیش از ۶۰درصد، گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای با بیش از ۵۰‌درصد و سیب سفید با حدود ۴۱‌درصد گرانفروشی،‌ بیشترین فاصله را با نرخ منطقی دارند.
به‌گونه‌ای که به‌عنوان مثال نرخ منطقی برای هر کیلوگرم انار به‌عنوان گرانترین میوه در بازار عمده‌فروشی از 2‌هزار و 700 تا ۹۴۵۰ تومان است، درحالی‌ که این محصول در میوه‌فروشی‌های مختلف سطح شهر از 3‌هزار تا ۱۲‌هزار تومان فروخته می‌شود. جالب‌تر این‌که بسیاری از میوه‌های دیگر نیز، قیمت‌های بالایی دارند که می‌توان به سیب سفید 8‌هزار تومانی، موز 7‌هزار تومانی، هلو 9‌هزار تومانی و شبرنگ 6‌هزار و 500 تومانی اشاره کرد که قیمتشان با نرخ‌های منطقی محاسبه شده و براساس همان ۳۵‌درصد تفاوت بسیاری دارد.


تعداد بازدید :  358