شماره ۱۲۳۰ | ۱۳۹۶ شنبه ۱ مهر
صفحه را ببند
اقتصاد مجازی

نظرسنجی وزیر درباره بهای اینترنت

فارس|  وزیر ارتباطات با اعلام تعرفه‌های پیشنهادی جدید اینترنت مخابرات، از کاربران و صاحب‌نظران خواست برای جمع‌بندی نهایی در‌باره این تعرفه‌ها نظر دهند. محمدجواد آذری‌جهرمی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: (شرکت) مخابرات ایران طی نامه‌ای اعلام کرده که بنا دارد این تعرفه‌ها را در مهرماه و برای برخی از استان‌ها به صورت آزمایشی به اجرا درآورد.
آن‌طور وزیر که ارتباطات عنوان کرده، سرویس ماهانه با ترافیک 10 گیگابایت بین‌الملل و با سرعت 2 مگابایت بر ثانیه، قیمت 22‌هزار تومان، با سرعت 8 مگابایت بر ثانیه قیمت 31‌هزار تومان، با سرعت 16 مگابایت بر ثانیه 40‌هزار تومان و سرعت 50 مگابایت بر ثانیه 50‌هزار تومان قیمت دارد. همچنین سرویس ماهانه مخابرات و کشوری، با میزان ترافیک دلخواه و سرعت 2 مگابایت بر ثانیه 22‌هزار تومان، با سرعت 8 مگابایت بر ثانیه قیمت 31‌هزار تومان، با سرعت 16 مگابایت بر ثانیه 40‌هزار تومان و سرعت 50 مگابایت بر ثانیه 50‌هزار تومان قیمت دارد.

راه‌اندازی سوئیفت پستی تا آذرماه

فارس| مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: تبادل مالی اتحادیه جهانی پست که مشابه سوئیفت در حوزه پستی است تا پایان آذر در ایران فعال می‌شود و امکان تبادلات مالی مستقیم پستی ایران با ۱۷۰ کشور برقرار می‌شود.
حسین مهری توضیح داد که نرم‌افزار تبادل مالی اتحادیه جهانی پست با نام IFS مخفف International Financial Services مانند سوئیفت پستی است که در 170 کشور فعال است و با این نرم‌‌افزار شهروندان می‌توانند مراودات مالی جهانی ازجمله تجارت الکترونیک انجام دهند. به گفته مدیرعامل شرکت ملی پست، ایران 30‌هزار دلار حق امتیاز نرم‌افزار را پرداخته و هماهنگی با 4 کشور برای فعالیت آزمایشی نرم‌افزار انجام شده است.

مدل جدید خرید در سوپرمارکت انگلیسی

مهر|سوپرمارکتی در انگلیس به مشتریان خود اجازه می‌دهد بهای کالاها را با اسکن اثر انگشت بپردازند. دانشجویان دانشگاه برونل لندن اکنون می‌توانند در سوپرمارکت Costcutter با اسکن اثر انگشت خود خرید کنند. این شیوه پرداخت برای نخستین بار در جهان است که در یک سوپرمارکت به کار گرفته می‌شود. خدمت پرداخت جدید که آخرین نمونه از روند «پرداخت‌های بیومتریک» است با تکیه بر وجوه خاص بافت‌های بدن انسان، تراکنش الکترونیکی انجام می‌دهد. این فناوری با کمک اسکنرهای مادون قرمز الگوی رگ‌های موجود در انگشت کاربر که به کارت بانکی او نیز مرتبط است، را ردیابی می‌کند.


تعداد بازدید :  289