شماره ۱۲۳۰ | ۱۳۹۶ شنبه ۱ مهر
صفحه را ببند
پایان طلسم 20ساله و اخراج 2 مربی

شهروند| یک‌‌سال قبل درچنین هفته‌ای (یک تا 7مهرماه‌ سال 1395) اتفاقات مهمی در ورزش ایران و جهان رخ داد که مهمترین آنها بدون ‌شک برتری تاریخی فوتسالیست‌ها مقابل برزیل بود.
شکست تاریخی برزیل
تیم‌ملی فوتسال ایران بامداد اول مهرماه‌ سال گذشته در مرحله یک‌ چهارم نهایی جام‌جهانی 2016 مقابل برزیل قرار گرفت. ایران تا قبل از این موفق به شکست سلسائو نشده بود و شاگردان ناظم‌الشریعه با این قرعه سخت راهی جز تاریخ‌سازی برای رسیدن به جمع 8تیم برتر جام‌جهانی نداشتند. این دیدار با تساوی به پایان رسید و درنهایت فوتسالیست‌های کشورمان با نتیجه 3 بر 2 در ضربات پنالتی موفق شد بعد از 20‌سال به یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی راه پیدا کنند.
پایان کار یحیی در ذوب‌آهن
3مهرماه ‌سال 95 بود که یحیی گل‌محمدی بعد از این‌که بیش از 2‌سال روی نیمکت ذوب‌آهن حضور داشت، به دلیل کسب نتایج ضعیف از هدایت این تیم کنار رفت. سرمربی وقت ذوب‌آهن که 2 جام قهرمانی در جام حذفی با این تیم کسب کرده بود، نتوانست با مدیران این باشگاه کنار بیاید و بعد از چند هفته کش‌وقوس درنهایت با این باشگاه قطع همکاری کرد و جای خود را به دستیارش یعنی مجتبی حسینی داد.
اخراج جنجالی آلاردایس
مسئولان اتحادیه فوتبال انگلیس سم آلاردایس، سرمربی این تیم را به دلیل حواشی ایجادشده از سمت خود برکنار کردند. انتشار تصاویر ویدیوهایی از اتفاقات پشت پرده نقل‌‌وانتقالات در فوتبال انگلیس به قیمت اخراج این مربی از تیم‌ملی فوتبال انگلیس تمام شد. آلاردایس که فقط 2ماه بود هدایت انگلیس را برعهده گرفته بود، فریب چند خبرنگار انگلیسی را خورده بود که خودشان را مسئول نقل‌وانتقالات در شرق آسیا معرفی کرده بودند و با جواب مثبت او برای پرداخت رشوه مواجه شدند.
قهرمانی تیم دوم والیبال در آسیا
تیم‌ملی والیبال ب ایران 7مهرماه ‌سال گذشته برای چهارمین‌بار در فینال والیبال جام کنفدراسیون آسیا به میدان رفت و با شکست حریف خود عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را به دست آورد. ملی‌پوشان برای رسیدن به سومین قهرمانی خود در این رقابت‌ها چین را که با شکست چین تایپه به این فینال رسیده بود، پیش‌رو داشتند. هدایت این تیم که از بازیکنان حاضر در تیم‌ملی ب ایران تشکیل شده بود، با ناصر شهنازی بود و والیبال ایران بدون بازیکنان اصلی خود بر بام آسیا ایستاد.


تعداد بازدید :  412