شماره ۱۱۹۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
میز خبر

جهانگیری در نامه‌ای به صالحی مطرح کرد
ساخت رآکتورهای تحقیقاتی وظیفه جدید شرکت تولید توسعه انرژی اتمی
تسنیم| معاون اول رئیس‌جمهوری اعلام کرد: شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران موظف به طراحی، ساخت و بهره‌برداری از رآکتورهای تحقیقاتی است. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری روز گذشته در نامه‌ای به علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی مصوبه اخیر هیأت دولت در اصلاح اساسنامه شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران را برای اجرا ابلاغ کرد. در این نامه تأکید شده است که طراحی، ساخت و بهره‌برداری ار رآکتورهای تحقیقاتی در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های سازمان انرژی اتمی ایران است.

دبیرکل حزب موتلفه مطرح کرد:
حضور موتلفه در انتخابات 98
مستقل خواهد بود
مهر| دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: ما اگر می‌خواهیم برای انتخابات ‌سال ۱۳۹۸ موثر باشیم، باید از امروز شروع کنیم تا دستمان پر باشد. یعنی باید به تعداد کل نمایندگان مجلس کاندیدا برای انتخابات از داخل یا خارج در موتلفه اسلامی نامزد شناخته شده داشته باشیم. محمدنبی حبیبی گفت: در نزدیکی‌های انتخابات می‌توانیم در مورد این‌که آیا روحانیت وارد میدان انتخابات می‌شود یا نمی‌شود و یا این‌که آیا اصولگرایان وحدت و ائتلاف دارند یا ندارند وارد بحث شویم، اما آنچه امروز ضروری بنظر می‌رسد، این است که ما باید کار مستقل خودمان را انجام دهیم تا اگر قرار شد با گروه‌های همفکرمان وارد مذاکره شویم، دستمان پر باشد. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با بیان این‌که امروز حزب موتلفه اسلامی به این سطح از نظام‌مندی رسیده که مجموعه تشکیلاتش را به جای اتکا به اشخاص، متکی به سیستم کرده است، گفت: مرحوم استاد عسگراولادی پایه‌گذار این تفکر در حزب موتلفه اسلامی است. او در پایان افزود: امروز موتلفه اسلامی باید در راستای اقتدار مشروع حرکت کند تا بتواند در حوادث سیاسی اثرات مهمی برجای بگذارد.

طبق اعلام وزارت کشور
پنجمین دوره شوراها
از یکم شهریور آغاز به کار می‌کند
تسنیم| طبق اعلام وزارت کشور، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از یکم شهریور آغاز به کار می‌کند. هوشنگ خندان‌دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، اظهار داشت: منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور از یکم شهریورماه ‌سال‌جاری فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز می‌کنند. او گفت: براساس بخشنامه شماره 77809 مورخ 19 مردادماه وزیر کشور، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور با دعوت مسئولان واحدهای تقسیمات کشوری مربوطه در اول شهریورماه 1396 به‌طور همزمان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور:
۱۵۱ پست مدیریتی وزارت کشور
در اختیار زنان است
مهر| مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور اعلام کرد: درحال حاضر در ستاد وزارت کشور و استانداری‌ها تعداد ۱۵۱ پست سازمانی شامل معاون استاندار، مشاور وزیر، مشاور استاندار، فرماندار، مدیرکل، مدیر، معاون مدیر کل، معاون فرماندار و بخشدار به کارکنان زن واگذار شده است. وزارت کشور در اطلاعیه‌ای که به این مناسبت منتشر کرده، اضافه کرده است: درحال حاضر در تشکیلات استانداری‌های کشور جهت تمشیت امور مربوط به بانوان و خانواده، دفترامور بانوان و خانواده پیش‌بینی شده که در رأس آن مدیر کل و در قالب (۶ تا ۸) پست سازمانی، سازماندهی شده است. ضمنا در تشکیلات کلیه فرمانداری‌های کشور نیز پست کارشناس امور بانوان و خانواده مصوب شده است.

مولاوردی:
در سمَتِ جدید
 پیگیر مطالبات زنان هستم
ایلنا|دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در حقوق شهروندی گفت: تا جایی که قوانین و مقررات اجازه بدهد، پیگیر حقوق زنان و امور خانواده هستم.
شهیندخت مولاوردی درباره سمت جدید خود در کابینه دوازدهم به‌عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در حقوق شهروندی گفت: معاونت امور زنان و خانواده با دستیار ویژه در حقوق شهروندی دور از هم نیستند و در فصل‌های مشترکی مانند حقوق زنان، کودکان و اعضای خانواده با یکدیگر یکی هستند. او در ادامه تأکید کرد: حقوق شهروندی مباحثی است که در امور خانواده پیگیری می‌شود. مولاوردی در پاسخ به این سوال که عده‌ای معتقدند منشور حقوق شهروندی بیشتر انشا است تا یک مطالبه در جامعه، شما چه اقداماتی در اجرایی شدن این حقوق خواهید کرد، گفت: حقوق شهروندی مجموعه‌ای از قوانین و مقررات موجود است که از حالت پراکندگی در آمده و یک جا ارایه می‌شود. بند بند منشور حقوق شهروندی باید بررسی شود تا اگر لایحه، بخش‌نامه، دستور‌العمل و یا برنامه آموزشی لازم دارد، تصویب و یا به آن اضافه شود.

 


تعداد بازدید :  528