شماره ۱۱۹۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
خبر

نامه محمود صادقی به رئیس‌جمهوری؛
وزرای پیشنهادی فهرست اموال خود را به نمایندگان ارایه دهند
ایسنا|  رئیس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس طی نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خواستار اعلام صورت اموال وزرای پیشنهادی به نمایندگان مجلس پیش از زمان رأی اعتماد به وزرا شد. محمود صادقی در نامه‌ای به حسن روحانی نوشت: از جنابعالی درخواست می‌شود به وزرای محترم معرفی شده به مجلس شورای اسلامی تکلیف بفرمایید اطلاعات دقیقی از وضع مالی و فعالیت اقتصادی خود، همسر و فرزندانشان به‌ویژه فعالیت‌هایی که زمینه تعارض منافع بین فعالیت در بخش خصوصی و موقعیت و اختیارات حاکمیتی فراهم می‌کند را طی جدولی در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دهند. فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی متشکل از حدود ۱۰۰ نفر از نمایندگان از طیف‌های مختلف سیاسی به دنبال آن است که فارغ از مسائل سیاسی از نقطه نظر تعهد به شفافیت و سلامت اقتصادی و انضباط مالی، برنامه وزرای پیشنهادی را مورد ارزیابی قرار دهد.

رهامی:
زنان دولت
کارنامه و سوابق درخشانی دارند
ایسنا| یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: هرچند انتخاب بانوان در معاونت‌های ریاست‌جمهوری تحقق خواسته حداقلی ماست، اما ما بابت آن خوشحالیم. محسن رهامی با اشاره به این‌که «خانم‌ها ابتکار،‌ مولاوردی و جنیدی دارای سوابق اجرایی و آموزشی خوبی هستند»، اظهار داشت: سابقه آشنایی من با خانم مولاوردی و جنیدی به دانشگاه تهران و کانون وکلا بازمی‌گردد. این دو از زنان شایسته‌ای هستند که من از انتخاب آنها خوشحالم و از هر کمکی به آنها که از دستم برآید دریغ ندارم. خانم ابتکار هم سابقه درخشانی در سال‌های گذشته داشته است. رهامی در پایان با اشاره به این‌که «با وجود همه این انتقادات ما هرگونه کمکی که لازم باشد برای موفقیت دولت انجام می‌دهیم»، تصریح کرد: موفقیت دولت روحانی موفقیت کشور است،‌ بنابراین ما از دولت حمایت می‌کنیم و اگر اعتقادی هم به ترکیب کابینه داریم ولی دست از حمایت دولت برنمی‌داریم زیرا موفقیت دولت روحانی را در منطقه جنگزده خود را نوعی نه گفتن به خشونت و آری به دموکراسی و صلح می‌دانیم.

یک عضو فراکسیون امید:
احتمالا بیشترین رأی اعتماد مجلس
 به ظریف تعلق می‌گیرد
ایلنا|عضو فراکسیون امید اعلام کرد که احتمالا وزیر پیشنهادی امور خارجه بیشترین رأی اعتماد مجلس را از آن خود خواهد کرد. فاطمه سعیدی با اشاره به حضور محمدجواد ظریف در جلسه صبح دیروز فراکسیون امید در کانال تلگرامی خود نوشت: محمد جواد ظریف، با صبر و آرامش تمامی دغدغه‌های اعضای فراکسیون امید را پاسخ داد. احتمال دارد بیشترین رأی اعتماد مجلس به او
تعلق گیرد.

صدور 54 پروانه فعالیت احزاب
 81 تشکل صنفی و 2 انجمن اقلیت‌های دینی در دولت یازدهم
فارس| کمیسیون ماده 10 احزاب و وزارت کشور در دولت یازدهم با صدور 54 پروانه فعالیت احزاب، 81 تشکل صنفی و 2 انجمن اقلیت‌های دینی موافقت کردند. وزارت کشور همچنین با 2 مورد صدور پروانه و 46 مورد تمدید پروانه انجمن اقلیت‌های دینی و پرداخت 80‌میلیارد ریال یارانه به انجمن‌های اقلیت‌های دینی در طول چهار‌سال موافقت کرده است.

طرح مجلس برای ارایه گزارش سالیانه وزرا و رئیس‌جمهوری به مجلس
خانه ملت|  نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأکید دارند که ارایه گزارش سالانه مسئولان اجرایی تنها با هدف بررسی ضعف‌ها و قوت‌های مسیر تحقق اهداف کلان کشور است و مجلس هرگز قصد تضعیف هیچ مجموعه‌ای را ندارد. نمایندگان ارایه‌دهنده این طرح معتقدند با این روش ضعف وزرا در همان سال‌های مدیریتی مشخص می‌شود چرا که بعد از اتمام دوره کاری آنها دیگر وزرا پاسخگو نخواهند بود. نمایندگان برای آن‌که این نوع نظارت بر عملکرد مسئولان اجرای تاثیرگذار باشد تصمیم دارند گزارش سالانه وزرا و رئیس‌جمهوری را به رأی بگذارند تا در صورت ضعف عملکردی یک کارت زرد به آنها داده شود. محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز و بافق با بیان این‌که گزارش سالانه هر وزارتخانه باید مرداد هر ‌سال در مجلس ارایه شود، گفته است: این گزارش‌ها باید به صورت کمّی، نموداری و مقایسه‌ای ارایه شود و سپس گزارش مذکور به رأی گذاشته خواهد شد، اگر نمایندگان از گزارش ارایه شده قانع شوند، وزیر به کار خود در وزارتخانه مربوطه ادامه می‌دهد. این نماینده مجلس در ادامه گفته است: اگر گزارش قانع‌کننده نباشد، براساس اصل 89 قانون اساسی استیضاح وزیر کلید خواهد خورد، این مکانیزم درخصوص رئیس‌جمهوری نیز اجرایی خواهد شد.


تعداد بازدید :  483