شماره ۱۱۹۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
رسیدگی ویژه به پرونده مرگ تلخ دختر 2ساله در چاه فاضلاب

شهروند| پرونده مرگ تلخ دختر 2ساله شادگاني که به علت نبود سيستم فاضلاب به داخل چاه سقوط کرد و جان باخت، به صورت ویژه رسیدگی می‌شود. این دختر 2 ساله درحال بازی بوده که در چاه فاضلاب که درپوش هم نداشته، غرق شده است.
روز چهارشنبه 18مردادماه بود که یک دختر 2ساله اهل دارخوین از توابع شادگان در استان خوزستان ناپدید شد. خانواده این کودک زمانی‌که متوجه ناپدید شدن دخترشان شدند، به همراه اهالی منطقه ساعت‌ها به دنبال این دختربچه گشتند. هیچ‌کس تصورش را هم نمی‌کرد که الهه 2ساله به سرنوشتی تلخ گرفتار شده است. چند ساعت جست‌وجو درنهایت پایانی دردناک را به همراه داشت. صبح روز بعد بود که جسد بی‌جان و کوچک این کودک خردسال در چاه توالت پیدا شد. الهه 2ساله در چاه فاضلاب غرق شده و به طرز دلخراشی جان باخته بود. این درحالی است که نبود سیستم فاضلاب در دارخوین همیشه از مشکلات اساسی و اصلی این منطقه بوده است. مردم دارخوین به علت نبود سیستم فاضلاب، از روش قدیمی چاه توالت و جوی آب استفاده می‌کنند. این مسأله روشی غیربهداشتی و خطرناک  سال‌هاست مردم این منطقه را رنج می‌دهد و به‌رغم تمام مشکلات هنوز تدبیری برای رفع این معضل بهداشتی از سوی مسئولان منطقه اندیشیده نشده است.
پس از مرگ دلخراش الهه در چاه فاضلاب٬ کانال تلگرامی ناصری‌نژاد نماینده شادگان یادداشتی منتشر کرد. ناصری‌نژاد در این یادداشت گفته است: «متاسفانه باخبر شدم دختربچه‌ای 2ساله به نام الهه در منطقه دارخوين شادگان در عین ناباوری در چاه فاضلاب پیدا شده است. ظاهرا دختربچه معصوم در هنگام بازی در چاه فاضلابی که درپوش هم نداشته، افتاده و در فاضلاب غرق شده است. زبان از توصیف رنج و غم این اتفاق قاصر است. سال‌هاست از مشکلات به‌وجود آمده به‌خاطر عدم وجود شبکه فاضلاب فریاد زده‌ایم ولی متاسفانه کسی به این درد رسیدگی نکرده است. تا کی باید منتظر بمانیم؟ آیا بازهم باید منتظر خبر مرگ کودکان باشیم؟ چقدر بیماران کلیوی و عفونی به‌خاطر آب آلوده و شبکه فاضلاب فرسوده باید درد بکشند؟ مرگ این طفل معصوم یقینا ضایعه‌ای است که هیچ مرهمي بر آن نیست، با تمام وجود از خداوند متعال برای خانواده وی طلب صبر و توان تحمل این غم را می‌کنم و امیدوارم ما را در غم خود شریک بدانند.»
در ادامه حسيني دادستان عمومي وانقلاب مرکز استان خوزستان نیز در باره مرگ دختر 2ساله شادگاني، گفت: «پرونده دراين رابطه تشکيل شده است. پرونده به صورت فوق‌العاده و ويژه در شعبه بازپرسي دادسراي شادگان تحت بررسي است. دراين رابطه بازرسي ميداني توسط مقامات قضائي محلي انجام شده است و پس از بررسي صحت و سقم اين مسأله با مقصران حادثه برخورد قاطع خواهد شد.»


تعداد بازدید :  522