شماره ۱۱۹۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
سرنوشت نامعلوم پدر و پسر در سیلاب گلستان

از سوی دیگر، تلاش‌ها برای یافتن دو مفقودشده سیل گلستان از سوی نیروهای امدادی ادامه دارد. نیروهای هلال‌احمر همراه با نیروهای تیپ 230 ارتش و نیروهای مردمی درحال جست‌وجوی پیکرهای این پدر و پسر هستند، اما با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته و با گذشت 72 ساعت از مفقود شدن سه سرنشین خودرو پراید در منطقه زرین گل علی‌آباد تا لحظه تنظیم این خبر هنوز ردی از آنها به دست نیامده است. حسین احمدی، مدیرعامل هلال‌احمر استان گلستان درباره آخرین جزییات عملیات جست‌وجو برای یافتن این دو مفقودشده سیل گلستان به «شهروند» می‌گوید: «درحال حاضر 176 نفر از نیروهای هلال‌احمر در قالب 42 تیم عملیات، جست‌وجو را ادامه می‌دهند، همچنین از صبح روز شنبه به دنبال هماهنگی استانداری گلستان با نیروهای مسلح 5 گروه امدادونجات از یگان‌های تیپ 230 ارتش با امکانات و تجهیزات مورد نیاز کاوش به مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند.»
شامگاه پنجشنبه بود که جواد نعمتی، مسئول حراست شهرداری خان‌ببین از توابع رامیان استان گلستان همراه پسر 2ساله و همسرش سوار بر خودرو پراید به سمت خانه ییلاقی‌شان در روستای «روستاق» حرکت کردند. با شروع سیلاب در این منطقه تیم‌های امدادونجات هلال‌احمر وارد عمل و در همان ابتدا از ماجرای ناپدید شدن خانواده نعمتی آگاه شدند. همین کافی بود تا عملیات کاوشگری برای پیدا کردن اعضای این خانواده آغاز شود. عملیات جست‌وجو ادامه داشت تا این‌که ساعت 7 صبح جمعه خودرو مچاله شده جواد نعمتی در مسیر رودخانه زرین گل پیدا شد اما اثری از اعضای خانواده در محل نبود. ماموران هلال‌احمر که در مسیر رودخانه به دنبال خانواده گمشده بودند، ساعت 9 صبح روز جمعه، جسد زن جوان که الهه سمیعی نام دارد را پیدا کردند اما با گذشت 3 روز از عملیات جست‌وجو هنوز ردی از جواد نعمتی و پسر 2ساله‌اش به نام حسین به دست نیامده است. اسماعیلی، دایی جواد نعمتی درباره جزییات عملیات جست‌وجو با «شهروند» گفت‌وگو کرد.
جواد و همسرش چند‌ سال پیش ازدواج کردند؟
حدود 4‌سال پیش بود که جواد و همسرش الهه با هم ازدواج کردند.
چند فرزند دارند؟
حسین 2ساله تنها فرزندشان بود که همراه آنها داخل خودرو قرار داشت.
جواد و همسرش کارمند بودند؟
خواهرزاده‌ام مسئول حراست شهرداری خان‌ببین و همسرش نیز مسئول مالی کارخانه دلندالکترونیک بود.
شب حادثه جواد نعمتی کجا می‌رفت؟
شب حادثه قرار بود همه اعضای خانواده به منطقه ییلاقی برویم اما با توجه به این‌که هشدارهایی در مورد بارش باران گزارش شده بود، در خانه ماندیم و جواد از ماجرای بارندگی‌ها بی‌اطلاع بود. به هیچ‌کس نیز در مورد رفتنش حرفی نزده بود، به همین خاطر به سمت روستای «روستاق» رفتند که در 30 کیلومتری خان‌ببین خودرو آنها در مسیر سیلاب گرفتار ‌شد.
چه زمانی متوجه ماجرای ناپدید شدن خواهرزاده‌تان شدید؟
ساعت 2 بامداد جمعه بود که ماجرای گرفتار شدن جواد در سیلاب را به ما خبر دادند.
سیلاب چه زمانی رخ داد؟
بارندگی‌ها از ساعت 8:30 شامگاه پنجشنبه شروع شد و به احتمال زیاد جواد و خانواده‌اش ساعت 9:30 به سمت منطقه ییلاقی حرکت کرده‌ و در مسیر آسفالتی جاده قرار داشته‌اند که بارش باران زیاد باعث شده سیلاب از کوه وارد جاده و سپس به سمت رودخانه سرازیر شود که خواهرزاده‌ام نیز در این حادثه در مسیر سیلاب قرار گرفته و داخل رودخانه افتاده‌ است.
احتمال می‌دهید که جواد و فرزندش زنده باشند؟
با توجه به سیلاب و خودرو مچاله شده آنها، امید زیادی به زنده بودن آنها نداریم، اما اگر خدا بخواهد هر اتفاقی ممکن است افتاده باشد و شاید آنها زنده مانده باشند.


تعداد بازدید :  693