شماره ۱۱۹۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

شهردار منطقه 12 خبر داد: شناسایی٩٩٣ نقطه ناایمن در بازار تهران
ایسنا| شهردار منطقه 12 تهران از شناسایی 993 نقطه ناایمن در بازار تهران خبر داد. عابد ملکی با اشاره به این‌که کمیته تخصصی ایمنی برای بازار تهران تشکیل شده است، گفت: «در این کمیته تخصصی معاون دادستان تهران، شهردار و قائم‌مقام منطقه ۱۲، نمایندگان سازمان‌های آتش‌نشانی و مدیریت بحران، اوقاف، میراث فرهنگی، اتاق اصناف و مدیران شرکت‌های خدمت‌رسان شامل آب و برق و... حضور دارند.»
او با بیان این‌که این کمیته به منظور دستیابی به راهکارهای افزایش ایمنی در بازار بزرگ تهران تشکیل شده است، ادامه داد: «سازمان آتش‌نشانی در بازدیدهای مختلف، موارد متعدد عدم ایمنی در بازار همچون وجود کابل‌های غیرمجاز برق، انشعابات غیرمجاز آب و ضرورت تکمیل شبکه فاضلاب در بازار را احصا کرد و همچنین در بررسی‌ها، ضرورت‌هایی همچون جمع‌آوری و رفع سد معبر در ورودی سراها و دالان‌ها با توجه به بحث میراثی بازار مورد تأکید قرار گرفت.»
شهردار منطقه 12 با بیان این‌که طی جلسات مختلف، ۹۹۳ نقطه ناایمن در بازار تهران شناسایی شد، گفت: «در بازار تهران تعداد ۴۰ پلاک، سرا و دالان در اولویت شماره یک خطر قرار گرفته‌اند که علاوه بر آموزش به مالکان و کسبه آن، کلیه اقدامات لازم درخصوص تشکیل پرونده قضائی آنها هم صورت گرفت تا در صورت عدم رعایت موارد ایمنی نسبت به پلمپ اقدام شود.»
اوگفت:« معاون دادستان تهران از روند ایمن‌سازی و اقدامات صورت گرفته در ۱۰ سرا بازدید کرد و در جریان روند اقدامات در دست اجرا از سوی منطقه قرار گرفت.»

معاون آموزشی دانشگاه آزاد: شهریه دانشجویان پزشکی ۱۰‌درصد گران می‌شود
مهر|  معاون آموزشی دانشگاه آزاد میزان افزایش شهریه دانشجویان علوم پزشکی این دانشگاه را ۱۰‌درصد اعلام کرد. «علیرضا رهایی» در این‌باره توضیح داد: «دانشجویان علوم پزشکی این دانشگاه درباره میزان افزایش شهریه نگران نباشند. شهریه آنها در مجموع تنها ۱۰‌درصد گران می‌شود.» معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: «طبق بخشنامه جدید این دانشگاه، تسهیلاتی برای دانشجویان ممتاز و مناطق محروم در نظر گرفته شده است، به نحوی که برای دانشجویان ممتاز تخفیف شهریه ۵۰ تا ۱۰۰‌درصدی اعمال خواهد شد. دانشجویان مناطق محروم این دانشگاه نیز از تخفیف ۳۰ تا ۵۰‌درصدی شهریه برخوردار می‌شوند.» او ادامه داد: «مباحثی درباره افزایش شهریه دانشجویان پزشکی این دانشگاه مطرح شده است که صحت ندارد و در مجموع تنها ۱۰‌درصد به شهریه دانشجویان افزوده خواهد شد.»


تعداد بازدید :  308