شماره ۱۱۹۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با سرور جپاروف، ستاره استقلال در نخستين پیروزی
فاصله با پرسپولیس را جبران می‌کنیم
هنوز آماده نیستم در آینده عملکرد بهتری از من خواهید دید

شهروند| استقلال بعد از دو هفته ناکامی در رقابت‌های لیگ برتر مقابل تراکتورسازی نخستين پیروزی خود را در لیگ هفدهم دشت کرد؛ بردی که به واسطه درخشش سرور جپاروف، ستاره ازبکستانی آبی‌ها به ثبت رسید. کاپیتان تیم‌ملی ازبکستان در این مسابقه گلی زیبا به ثمر رساند و البته عملکرد درخشانی داشت تا لقب بهترین بازیکن زمین را به خود اختصاص دهد. جپاروف حالا از آینده‌ای روشن حرف می‌زند و ابراز امیدواری می‌کند بتواند در آینده شرایط بهتری را برای خود و استقلال رقم بزند. گفت‌وگوی «شهروند» با جپاروف را در ادامه می‌خوانید.
 بعد از بازی استقلال و تراکتورسازی، همه درباره گل زیبای تو صحبت می‌کنند؛ شوتی دیدنی و عامل نخستين برد استقلال.
خوشحالم که توانستم چنین گلی را به ثمر برسانم؛ این گل حس خیلی خوبی را به من القا کرد. با توجه به این‌که تاکنون در فصل جاری گلی نزده بودیم و بردی نداشتیم، خوشحال شدم که نخستين گلزن فصل استقلال لقب گرفتم. از همه مهمتر در بازی حساس با تراکتورسازی گل زدم؛ این اتفاق برای من بسیار خوشایند است.
 پشتک‌زدن تو بعد از گل هم مورد توجه قرار گرفت؛ این حرکت ناگهانی بود یا از قبل برای آن نقشه کشیده بودی؟
واقعا روی شادی گلم فکر نکرده بودم؛ اما از دیدن آن همه هوادار بسیار خوشحال شدم. وقت گل‌زدن یک لحظه به ذهنم رسید که به سمت آنها بروم و شادی‌ام را با این هواداران تقسیم کنم. می‌خواستم با پشتک‌زدن گلم را به آنها تقدیم کنم؛ به نوعی این شادی تشکر من از هواداران استقلال بود.
 یکی از مسائلی که درباره تو وجود دارد، میزان دوندگی‌ات است. با این سن و ‌سال چطور این‌قدر جنگنده در زمین حاضر می‌شوی؟
فوتبال به سن و‌ سال نیست. هر بازیکنی که آمادگی بدنی خوبی داشته باشد، می‌تواند کمک کند. من نیز با وجود آمادگی بدنی مناسب تجربه خوبی دارم و می‌توانم برای تیمم مفید باشم. تلاشم این است با تمرینات ویژه‌ای که پشت سر می‌گذارم، این شرایط را حفظ کنم تا در آینده نیز عملکرد خوبی بر جای بگذارم.
 پس فکر می‌کنی این روند برای تو ادامه دارد؟
همین‌طور است. من کمی دیرتر از سایرین به تمرینات اضافه شدم و هنوز آمادگی‌ام صد‌درصدی نیست؛ اما شک نکنید در آینده بهتر می‌شوم و روزهای خوبی را با استقلال پشت سر می‌گذارم.
 استقلال امسال تیم پرمهره‌ای است؛ به نظرت این تیم با وجود کسب دو نتیجه نامطلوب در شروع لیگ می‌تواند به قهرمانی برسد؟
استقلال یک نکته بسیار بارز دارد و آن هم این است که بازیکنان تکنیکی بسیار زیادی در این تیم حضور دارند و طبیعی است اگر این تعداد بازیکن باکیفیت در ترکیب جا بیفتند، می‌توانند فصل فوق‌العاده‌ای را رقم بزنند. شک نکنید با این تیم کارهای بزرگی انجام می‌دهیم.
 یکی از مسائلی که به دغدغه هواداران تبدیل شده، اختلاف امتیازی با پرسپولیس است. به نظر تو این اختلاف قابل جبران است؟‌
در فوتبال شما هرگز نمی‌توانید درباره آینده صحبت کنید؛ هر چیزی می‌تواند رخ بدهد. قطعا 5 امتیاز برای 27 بازی چیزی نیست که نشود جبران کرد. مطمئنا پرسپولیس امتیاز از دست می‌دهد و البته دو بازی مستقیم هم با پرسپولیس داریم که می‌توانیم جبران کنیم.
 ظاهرا برای دربی انگیزه زیادی داری؛ درست است؟
من همیشه درباره دربی پایتخت مسائل زیادی را شنیده‌ام. چندین‌بار این مسابقه را از تلویزیون تماشا کردم و می‌دانم حساسیتش در سطح قاره آسیا بسیار بالا است. بسیار علاقه‌مند هستم تا در دربی تهران حضور داشته باشم. قطعا اگر این اتفاق رخ بدهد، سعی خواهم کرد بهترین عملکرد را بر جای بگذارم. هر چند که زمان زیادی تا این مسابقه باقی مانده و باید فکر و ذکرمان به مسابقات دیگر باشد.


تعداد بازدید :  371