شماره ۱۱۵۵ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱ تير
صفحه را ببند
بازنشسته‌های بسکتبال برای مشحون کولاک کردند
کار رایگان برای جلوگیری از اخراج

شهروند| قانون منع بازنشسته‌ها در فدراسیون‌های ورزشی در سال‌های اخیر برای خیلی از فدراسیون‌ها دردسرهایی ایجاد کرده اما در این میان اتفاقات جالب توجهی هم رخ می‌دهد.
تعدیل 16 نفری مشحون
با این‌که محمود مشحون رئیس فدراسیون خودش سال‌هاست بازنشسته شده اما با اخذ مجوز از دولت بار دیگر توانسته روی صندلی ریاست این فدراسیون بنشیند. این اتفاق اما برای کارمندان فدراسیون بسکتبال رخ نداده و طبق قانون رئیس این فدراسیون مجبور شده 16نفر از کارمندان را به گفته خودش برخلاف میل باطنی تعدیل کند. این اتفاق قبلا در فدراسیون‌های دیگر ازجمله فدراسیون فوتبال هم رخ داده بود که نزدیک به 40نفر از کار خود کنار رفتند و به دلیل بازنشستگی دیگر نتوانستند به فعالیت خود ادامه دهند.
درخواست کار مجانی!
کارمندان بازنشسته فدراسیون بسکتبال بعد از اجرای قانون منع بازنشسته‌ها،‌ در نامه‌ای به محمود مشحون اعلام کردند؛ حاضرند بدون دریافت حقوق و مزایا همکاری‌شان با فدراسیون را ادامه بدهند. در بخشی از این نامه به امضای نفراتی چون ملک‌خانی،‌‌ هاشمی، قائم‌خواه، پورشرفی، مقدس‌زاده، انبه، قانع،  غفوری، ارژنگ، کاغذچی،‌ بهادوست، خمجانی،‌ طاهری و پورنوری رسیده، آمده است: «اطلاع کامل داریم که پس از تصویب و ابلاغ و اجرای قانون منع بکارگیری افراد بازنشسته، بیش از یک‌سال‌و اندی است که جنابعالی به هر طریق ممکن و به منظور دسترسی به راهکاری قانونی جهت رفع ما تلاش لازم مبذول داشته‌اید. متاسفانه با ابلاغ بازرسی کل کشور ناگزیر به صدور ابلاغاتی به منظور اجرای قانون شده‌اید. به منظور همیاری و اثبات وفاداری خود در این برهه با کمال میل و رضا و آزادی اعلام می‌کنیم تا زمانی که شما ریاست فدراسیون را برعهده دارید بدون دریافت حقوق و  مزایا در صورت موافقت شما حاضر به ادامه‌ کار بوده و می‌باشیم و در صورت لزوم با اعلام مراتب فوق به هر مرجع و مقامی که لازم باشد، هستیم.»
فدراسیون می‌پذیرد؟
بارها تلاش روسای فدراسیون‌ها برای استفاده از افراد بازنشسته با این‌که زمانی را برای آنها خریده اما درنهایت بی‌نتیجه بوده است. البته به دلیل این‌که پیداکردن جانشین برای برخی افراد در پست‌های کلیدی سخت است، بعید نیست که مشحون هم از درخواست کارمندان بازنشسته خود استقبال کند؛ اتفاقی که در فدراسیون فوتبال هم رخ داد و افرادی مثل غلامرضا بهروان در سمت مشاور به کار خود ادامه دادند. باید دید مشحون نیز از چنین ظرفیتی استفاده می‌کند یا تصمیم دارد از نیروهای جوان به‌عنوان جایگزین کارمندان بازنشسته استفاده کند.

 


تعداد بازدید :  308