شماره ۱۱۵۵ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱ تير
صفحه را ببند
میز خبر

مجتهدزاده:     پرونده مدیران کانال‌های تلگرامی اواخر مرداد رسیدگی می‌شود
وکیل دوتن از مدیران کانال‌های تلگرامی از رسیدگی به پرونده موکلان خود در اواخر مردادماه خبر داد و گفت: اتهامی که در ارتباط با این افراد مطرح شده، در ارتباط با دولت کنونی است و نمی‌توان به افرادی که با دولت همکاری می‌کنند، گفت که اقدام علیه امنیت ملی انجام داده‌اند. سیدعلی مجتهدزاده در گفت‌وگو با ایلنا، درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر اعتصاب غذای مدیران کانال‌های تلگرامی بازداشت‌شده اعلام کرد: خانواده آقایان کشوری و باقری برای قبول وکالت در این پرونده به من مراجعه کرده‌اند اما تاکنون موفق به ملاقات با موکلانم نشده‌ام و در این رابطه نیز شخصا نمی‌توانم موضوع را تأیید یا تکذیب کنم. او با بیان این‌که از طریق خانواده‌های موکلانش خبر اعتصاب غذای این افراد را شنیده است،‌ گفت: تأکید می‌کنم به دلیل این‌که هنوز شخصا نتوانسته‌ام با موکلانم با وجود پیگیری‌های متعدد ملاقاتی داشته باشم، درباره خبر اعتصاب غذا و وضع جسمانی آنها سخنی بگویم. مجتهدزاده اتهامات موکلان خود را بیشتر اختلافات سیاسی دانست تا قانونی و گفت: اتهامی که در ارتباط با این افراد مطرح شده، در ارتباط با دولت کنونی است و نمی‌توان به افرادی که با دولت همکاری می‌کنند، گفت که اقدام علیه امنیت ملی انجام داده‌اند. این افراد نظام و حاکمیت را قبول دارند و نمی‌توان باور کرد که قصد اقدام علیه مصالح نظام داشته باشند.

مجید انصاری:     کانون‌هایی از سر حسادت و کوته‌فکری در تخریب دولت کوتاهی نکردند
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: درحال حاضر همه باید رقابت‌های انتخاباتی و پرونده انتخابات را کنار بگذارند و پرونده رفاقت،‌ همکاری و همراهی را بگشایند و اگر انتقادی هم است، باید با رعایت اصول اخلاقی، عرفی و قانونی باشد. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید انصاری درحاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با هجمه‌های وارده به دولت یازدهم در ماه‌های پایانی کار آن گفت: این موضوع تازگی ندارد و متاسفانه کانون‌هایی از سر حسادت، کج‌فکری و کوته‌فکری یا هر عنوان دیگری در چهار‌سال گذشته هیچ‌گاه از کارشکنی و تخریب دولت و آقای رئیس‌جمهوری کوتاهی نکرده‌اند. او ادامه داد:     همه مردم شاهد هستند که این کانون‌ها با رسانه‌های گسترده‌ای که این جریانات در اختیار داشتند و عمدتا از پول و جیب مردم اداره می‌شوند، درحقیقت علیه مردم توطئه کرده و توطئه می‌کنند. معاون رئیس‌جمهوری با بیان این‌که آنها هیچ‌گاه به اصول اخلاقی انتقاد پایبند نبوده‌اند و هرگز رفتار انتقادآمیز نداشته‌اند بلکه رفتار تهمت‌آمیز و اتهام‌افکنی داشتند، اظهار داشت: با کمال تأسف بعد از انتخابات نیز با وجود این‌که مردم اقبالی شکوهمند و حماسی برای دور دوم آقای دکتر روحانی را با رأیی بیش از مرحله اول انتخاب کردند، این جریانات به جای درس‌گرفتن از انتخابات همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

 سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس:    مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری به زمان دیگری موکول شد
بهروز نعمتی سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:     مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری دوازدهم که پیش از این قرار بود ۱۵ مرداد برگزار شود، به زمان دیگری موکول شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: هماهنگی برای تعیین زمان و جزییات مراسم تحلیف آقای روحانی در هیأت‌رئیسه مجلس درحال انجام است و زمان دقیق برگزاری این مراسم متعاقبا از سوی هیأت‌رئیسه مجلس اعلام خواهد شد. نعمتی درباره دلیل به تعویق‌افتادن زمان مراسم تحلیف توضیحی ارایه نکرد. مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری پس از مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهوری از سوی مقام معظم رهبری با حضور رئیس دیوان‌عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی و رئیس قوه‌قضائیه و سایر مقامات کشوری و لشکری در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و طی آن رئیس‌جمهوری منتخب براساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته است، به کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.
روز سه‌شنبه فرمانده حفاظت مجلس شورای اسلامی تغییر کرد و بعید نیست که تعویق مراسم تحویل به این تغییر در تیم امنیتی حفاظت مجلس ربط داشته باشد. بعد از حمله تروریست‌ها به مجلس شورای اسلامی برخی از نمایندگان مجلس نیز در این خصوص که چطور تروریست‌ها توانسته‌اند به راحتی به آن حجم از سلاح وارد ساختمان مجلس شوند، انتقاداتی را مطرح کرده بودند. خبرها نیز حاکی از آن است که دیگر نهادهای دولتی و وزارتخانه‌ها نیز احتیاط‌های امنیتی را بیش از گذشته رعایت می‌کنند.


تعداد بازدید :  320