شماره ۱۱۵۵ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱ تير
صفحه را ببند
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز:
اگر قالیباف به جای رئیسی می‌ماند، نمی‌توانست رأی بیشتری کسب کند

غلامرضا مصباحی‌مقدم از چهره‌های معتدل جریان‌راست و سخنگوی جامعه روحانیون مبارز معتقد است که انصراف رئیسی در انتخابات و ماندن قالیباف در کوران رقابت‌ها نمی‌تواند بر رأی قالیباف بیفزاید.
وی تصمیم قالیباف به کناره‌گیری از انتخابات را درست دانست و بر این باور است که آرای شهردار در مقایسه با ابراهیم رئیسی پس از مناظره‌ها ریزش کرده بود و حتی در صورتی که در رقابت باقی می‌ماند، نمی‌توانست جمعیت بیشتری را نسبت به رئیسی جذب کند. او البته در ادامه رئیسی را بیشتر در قالب یک نامزد توصیف می‌کند و می‌گوید: «نمی‌توان رئیسی را به‌عنوان لیدر اصولگرایی معرفی کرد».
مصباحی‌مقدم در گفت‌وگویی با سایت «انتخاب» درباره نظرسنجی‌ها در انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری می‌گوید:  «جایگاه آقای روحانی در همه نظرسنجی‌ها بهتر بود و آقایان رئیسی و قالیباف در موقعیت‌های بعدی بودند. البته ابتدا آقای قالیباف موقعیت بهتری از آقای رئیسی داشت و بعدا در اثر مناظره‌ها، موقعیت آقای رئیسی بهتر شد و موقعیت آقای قالیباف فروتر افتاد. همان جا این حدس را زدم که اگر آقای روحانی بتواند رأی خفته را برانگیزد، می‌تواند بالای 50‌درصد رأی را بیاورد، ولی در این‌که آیا می‌تواند برانگیزد یا نمی‌تواند، یک مقدار تردید داشتم ولی این اتفاق افتاد».
مصباحی‌مقدم در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این سوال که چرا روحانی را از جرگه اصولگرایی خارج می‌داند، گفت:  «من دارم رفتار آقای روحانی را طی 4‌سال گذشته تحلیل می‌کنم. رفتار ایشان گردش تدریجی و آرام‌آرام از جریان اصولگرایی به سمت اصلاح‌طلبی است. به‌طوری که نه ایشان پالسی به سمت اصولگرایان داد و نه طبعا اصولگرایان پالسی به سمت ایشان برای انتخابات‌ سال 96. ایشان هیچ پالسی نداد و هیچ انتظاری نداشت و هیچ نشانی نیست که حکایت از این بکند که مایل است مجموعه اصولگرایان از ایشان حمایت کنند. اینها دیگر ناراحت‌کننده است. من هل نمی‌دهم و تحلیل می‌کنم. تحلیل من تفسیر واقعیت است».
مصباحی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان با اشاره به رأی 16میلیونی رئیسی این رأی را به معنای لیدری رئیسی برای جریان اصولگرایی ندانست و در پاسخ به چرایی این استدلال گفت: «چون شخصیت سیاسی از قبل ندارند».


تعداد بازدید :  267