شماره ۱۱۵۵ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱ تير
صفحه را ببند
ویترین ایران

17 تیرماه محاکمه شرکای بابک زنجانی
ایسنا|  میرسجاد سعیدمهر یکی از وکلای متهم ردیف سوم پرونده بابک زنجانی از محاکمه موکلش و متهم ردیف دوم این پرونده در روز 17 تیرماه خبر داد. او اظهار کرد: قرار است جلسه رسیدگی به پرونده موکلم به‌عنوان متهم ردیف سوم پرونده به همراه متهم ردیف دوم پرونده که پیش از این حکم اعدام‌شان لغو و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب- شعبه هم عرض- ارجاع شده بود، 17 تیرماه ‌سال‌جاری به ریاست قاضی مقیسه برگزار شود.

مصرف برق رکورد  زد
وزارت نیرو | پیک مصرف برق درحالی دو روز گذشته از مرز ۵۰‌هزار مگاوات گذشت که نسبت به مدت مشابه‌سال گذشته ۴‌هزار و ۶۸۵ مگاوات افزایش را نشان می‌دهد. سال گذشته چنین رقمی برای بار مصرف در نیمه‌های تیر اتفاق افتاده بود. گزارش‌ها حاکی از این است که روز چهارشنبه ۲۴ خردادماه رکورد پیک مصرف برق استان خوزستان چند هفته زودتر از مدت مشابه‌سال گذشته شکسته شد و از مرز ۷‌هزار و ۸۸۰ مگاوات گذشت.

پایان فرصت ایران برای خروج از لیست سیاه پولشویی
مهر | گروه ویژه اقدام مالی (FATF) نشست ۶ روزه خود را در اسپانیا آغاز کرده است. در نشست‌سال گذشته، ایران به مدت ۱۲ ماه از لیست سیاه تعلیق شد تا اقداماتی در جهت اصلاح فرایندهای بانکی انجام دهد. گفتنی است فرصت یک ساله ایران برای عمل به برخی تعهدات در زمینه مبارزه با پولشویی به پایان رسیده است و گروه ویژه اقدام مالی باید به بررسی شرایط ایران در این زمنینه بپردازد؛ این احتمال وجود دارد که گروه اقدام مالی در نشست فعلی خود به بررسی اقدامات ایران طی یک‌سال گذشته بپردازد و در این زمینه تصمیم‌گیری داشته باشد.

توزیع سود سهام عدالت تا پایان شهریور
تسنیم|  سازمان خصوصی سازی با اشاره به این‌که مشمولان سهام عدالت برای ورود شماره شبای بانکی خود کماکان فرصت دارند، اعلام کرد: توزیع سود سهام عدالت تا پایان شهریور میان مشمولان صورت خواهد گرفت.  در اطلاعیه این سازمان همچنین آمده است خبرهای منتشر شده مبنی بر پایان مهلت قانونی ثبت شماره شبا دروغ است و مشمولان سهام عدالت هنوز برای ثبت شماره شبای بانکی خود فرصت دارند، بر این اساس به منظور دریافت سود سهام عدالت خود، شماره شبای بانکی خود را در سامانه این سهام به نشانی
 www.samanese.ir وارد کنند.همچنین براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است بخشی از سود سهام عدالت مشمولان تا پایان شهریور امسال میان دهک‌های مختلف سهام عدالت توزیع شود.

دفتر کار سوخوی روسیه  در ایران
فارس|  شرکت تولیدکننده هواپیمایی مسافربری سوخوی روسیه اعلام کرد: قصد دارد به‌عنوان یک تولیدکننده هواپیمای مسافربری در ایران دفتر نمایندگی ایجاد کند. به گزارش تاس، بلادیسلاو ماسالوف رئیس کمپانی سوخو اعلام کرد: ما به دنبال ایجاد یک دفتر نمایندگی مشترک در ایران با شرکت هواپیمایی یونایتد ایرکرافت کورپوریشن هستیم و توافق در این زمینه بین دو کشور انجام شده است. این مقام روس تأکید کرد: این احتمال وجود دارد که این دفتر در‌سال 2018 و در صورت امکان زودتر در ایران تأسیس شود. این شرکت روس پیشتر در چین نیز یک دفتر نمایندگی تأسیس کرده بود.

 


تعداد بازدید :  304