شماره ۱۱۵۵ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱ تير
صفحه را ببند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
هر ساعت 1200 نفر آواره می‌شوند

شهروند| براساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد به‌طور متوسط از هر 113 نفر، یک نفر در جهان امروز پناهنده یا آواره است. علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این موضوع در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «جمهوری اسلامی ایران که چهارمین کشور پناهنده‌خیز دنیا به شمار می‌آید به دلیل اتخاذ سیاست‌های نوعدوستانه در حمایت از جمعیت میلیونی پناهندگان در ایران الگویی رفتاری و اجرایی برای سایر کشورهاست.»
به نوشته او: «20 ژوئن روز جهانی پناهندگان است. طبق آخرین گزارش سازمان ملل متحد به‌طور متوسط از هر 113 نفر یک نفر در جهان امروز پناهنده یا آواره است. به عبارت دیگر، هر ساعت 1200 نفر آواره می‌شوند که متاسفانه بیش از 80‌درصد آنان از کشورهای کم‌درآمد یا درآمد متوسط هستند. در این میان به جرأت می‌توان عنوان کرد که جمهوری اسلامی ایران که چهارمین کشور پناهنده‌خیز دنیا به‌شمار می‌آید به دلیل اتخاذ سیاست‌های نوعدوستانه در حمایت از جمعیت میلیونی پناهندگان در ایران الگویی رفتاری و اجرایی برای سایر کشورهاست که این موضوع توسط نهادهای بین‌المللی نیز بیان شده است. در چارچوب همین سیاست‌های مبتنی بر برادری اسلامی و مدارای انسانی است که اکثریت قریب به اتفاق پناهندگان نه در اردوگاه که در کنار تعامل و همسایگی جامعه ایرانی در مناطق شهری و روستایی ساکن هستند.»
وزیر کار نوشته است: «دولت یازدهم نیز در چارچوب سیاست‌های کلی نظام در مواجهه نوعدوستانه با پناهندگان اقدامات و سیاست‌های متعددی را اجرا کرده است. پس از دستور تاریخی مقام معظم رهبری مبنی بر تحصیل همه کودکان افغانستانی، دولت تدبیر و امید در اردیبهشت 95 موانع فراروی تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی را لغو و دسترسی تمام کودکان افغانستانی ساکن در ایران به آموزش رسمی را میسر کرد تا عدد دانش‌آموزان پناهنده و مهاجر خارجی در مدارس دولتی ایران به بیش از 400‌هزار نفر برسد. از سوی دیگر، در چارچوب برنامه بیمه سلامت ایرانیان تمام جمعیت پناهندگان ساکن در ایران امکان دسترسی به بیمه را پیدا کردند. همچنین با توجه به نقش مهم سازمان‌های غیردولتی ایران در ارایه خدمات آموزشی - درمانی و توانمندسازی پناهندگان حمایت از این موسسات و تسهیل فعالیت‌های آنان به‌عنوان یک اولویت پیگیری شد.»


تعداد بازدید :  234