شماره ۱۱۵۵ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱ تير
صفحه را ببند
سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان قزوین:
نیازمند تعامل ویژه مدیران استانی با دستگاه‌های امدادرسان هستیم

شهروند|  سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان قزوین در دیدار با مهندس سیده حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و اعضای منتخب شورای اسلامی شهر قزوین، حمایت از سلامت و کرامت انسان‌ها را از مبانی اولیه این جمعیت دانست.
دکتر آصفی با اشاره به فعالیت‌های متنوع جمعیت هلال‌احمر، گفت: فعالیت‌های این جمعیت از کوچکترین تا وسیع‌ترین سطح جامعه را دربرمی‌گیرد. در این نشست صمیمی که اعضای شورا و معاونان جمعیت هلال‌احمر استان قزوین نیز حضور داشتند، دکتر آصفی اظهار داشت: هر ماه یک پروژه در جمعیت هلال‌احمر استان به اجرا گذاشته می‌شود که شامل طرح‌های عمرانی، افتتاح، کلنگ‌زنی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، انجام پروژه‌های داوطلبی با حضور جوانان، آموزش‌های سراسری و طرح‌هایی از این دست خواهد بود.
وی با اشاره به فوریت و لزوم خروج پایگاه امداد و نجات استان به خارج از شهر به زمین کنار اتوبان و در نزدیکی روستای انجیلاق، افزود: به‌منظور پیشگیری و مقابله با حوادث، نیازمند تعامل ویژه مدیران استانی با دستگاه‌های امدادرسان هستیم. سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان قزوین بر لزوم استفاده جمعیت هلال‌احمر از بانک جامع اطلاعات شهری (Gis) تأکید و تصریح کرد: لازم است در چهار جهت شهر برای اسکان در حوادث بزرگ هماهنگی‌های تخصصی‌تر صورت پذیرد.
دکتر آصفی آموزش‌های کمک‌های اولیه در محلات جهت استفاده مردم از شیوه‌های طلایی احیا را در حوادث فردی و اجتماعی عنوان و بر ایجاد بیمارستان و مرکز جامع توانبخشی با کلینیک‌های تخصصی برای کودکان معلول و کم‌توان تأکید کرد. آصفی گفت: با توجه به نزدیکی پل میدان قدس به پایگاه جمعیت هلال‌احمر استان قزوین، می‌توان این پل را به نام «هلال‌احمر» نامگذاری کرد. سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر  ۲۸ پایگاه میان‌جاده‌ای با ۱۸۰ نفر عضو به صورت ۲۴ ساعته فعالند و روزانه 30 دستگاه آمبولانس آماده خدمت‌رسانی است.


تعداد بازدید :  284