شماره ۱۱۵۵ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱ تير
صفحه را ببند
محمدصادق پورمهدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:
افزایش160 کیلومتری طول بزرگراه‌های استان در 3‌سال گذشته

 احمد مراپور- شهروند- تبریز | معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از افزایش 160کیلومتری طول بزرگراه‌های استان در سه‌سال گذشته خبر داد.
محمدصادق پورمهدی درجلسه شورای فنی استان، توجه به تکمیل و تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل درتمامی حوزه‌های جاده‌ای، ریلی و... را یکی از مهمترین مولفه‌های موثر در زمینه توسعه‌یافتگی دانست و گفت: آمار ارایه‌شده از سوی انجمن صنفی مشاورین مهندس در ارتباط با وضع جاده‌های استان به‌روز نیست و باید با همکاری تمامی اعضای شورای فنی به‌روز شود.
 وی افزود: گزارش به‌روز وضع زیرساخت‌های جاه‌ای استان با امضای دکتر جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی به وزیر مربوطه ارسال می‌شود.
وی ادامه داد: توجه به ایجاد، تکمیل و تقویت زیرساخت‌های گردشگری مزایایی همچون جذب توریست و شکوفاترشدن اقتصاد ملی را به دنبال خواهد داشت.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، توجه ویژه به زیرساخت‌های حمل‌ونقل را یکی از مهمترین اولویت‌های دولت یازدهم و مدیریت ارشد استان دانست و تصریح کرد: با وجود کمبود منابع مالی، بیش از 75‌درصد منابع مالی مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان را به حوزه حمل‌ونقل و پروژه‌هایی همچون بزرگراه تبریز- مرند- بازرگان و جاده اهر- تبریز اختصاص دادیم.
 پورمهدی اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری و حمل‌ونقل، یکی از مهمترین اعتقادات و اولویت‌های ماست و باور داریم که رونق گردشگری در منطقه کلیبر، اهر و... جز با توجه ویژه به پروژه‌هایی همچون جاده تبریز- اهر ممکن نیست.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به مهمترین اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه عمرانی استان عنوان کرد: بیش از 160کیلومتر در طول سه‌سال گذشته به طول بزرگراه‌های استان افزوده شده و طول این بزرگراه‌ها درمجموع به بیش از 500کیلومتر رسیده است.
 وی در ادامه با بیان این‌که رویکردهای خود در ارتباط با حوزه حمل‌ونقل را ادامه می‌دهیم، گفت: مدیریت ارشد استان یک سر و‌ هزار سودا دارد و چنین نیست که بتواند تمام توان و انرژی خود را صرف حوزه راه و زیرساخت‌های حمل‌ونقل کند و باید دستگاه مربوطه با تمام توان به ایفای وظایف خود در این زمینه بپردازد.
پورمهدی با تأکید بر لزوم استفاده از دانش و تکنولوژی روز در تکمیل زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان عنوان کرد: تعداد دوربین‌های جاده‌ای استان تا پایان ‌سال 94 در استان، یک یا دو مورد بود که 38 مورد را در‌سال گذشته افتتاح کردیم و با افتتاح 38 دوربین جاده‌ای دیگر در استان تا پایان تیرماه، تعداد این دوربین‌ها تا پایان سال‌جاری به 100 مورد خواهد رسید.
 وی با بیان این‌که با «حلوا حلوا گفتن دهان ما شیرین نمی‌شود» افزود: باید در درجه اول ببینیم در کدام نقطه از کشور و توسعه‌یافتگی ایران اسلامی ایستاده‌ایم و پس از آن شناخت تخصصی خود را افزایش داده و به ایفای وظایف خود در تمامی حوزه‌ها بپردازیم.
لزوم تدوین طرح جامع حمل‌ونقل جاده‌ای و گردشگری استان از دیگر موضوعاتی بود که پورمهدی به آن اشاره کرد.


تعداد بازدید :  263