شماره ۱۱۵۵ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱ تير
صفحه را ببند
ویترین خانواده

کاهش قیمت ۶ گروه از خوراکی ها

مهر| بانک مرکزی متوسط قیمت خرده‌فروشی ۱۱ گروه مواد خوراکی در هفته پایانی خرداد امسال را اعلام کرد که بر این اساس قیمت ۲ گروه افزایش، ۶ گروه دیگر کاهش و ۳ گروه ثابت ماند. براین اساس، قیمت گروه‌های برنج و گوشت قرمز نسبت به هفته قبل از آن افزایش و قیمت گروه‌های تخم‌مرغ، حبوب، میوه‌های تازه، سبزی‌های تازه، گوشت مرغ و قندوشکر کاهش یافته است. همچنین قیمت لبنیات، چای و روغن نباتی نیز ثابت ماند. همچنین مقایسه قیمت‌ها نسبت به مدت مشابه ‌سال گذشته نشان می‌دهد در هفته منتهی به ۱۹ خرداد امسال نسبت به هفته مشابه آن در‌سال قبل نشان می‌دهد که لبنیات ۷.۲درصد، تخم‌مرغ ۲۰.۲درصد، برنج ۲۱.۳درصد، حبوب ۲۲.۳درصد، میوه‌های تازه ۲۷.۸درصد، سبزی‌های تازه ۳۴.۹درصد، گوشت قرمز ۱۸.۲درصد، گوشت مرغ ۵.۸درصد، قندوشکر ۱۲.۴درصد، چای ۲۰.۴‌درصد و روغن نباتی ۸.۳‌درصد افزایش یافته‌اند.

سکونت 19.5 هزار خانوار در خانه‌های بیشتر از 500 متر
ایسنا| جداول منتشرشده از سوی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد حدود ‌هزارو۶۴۴ واحد مسکونی ۵۰مترمربع و کمتر وجود دارد که در هر واحد از آن چهار خانوار یا بیشتر زندگی می‌کنند. این درحالی است که 17‌میلیون و80‌هزارو539 خانوار یک خانوار در یک واحد مسکونی زندگی می‌کنند.  براساس سرشماری انجام‌شده در‌ سال 95 تعداد خانواری که در آپارتمان‌های ۵۰ متر یا کمتر زندگی می‌کنند، معادل یک‌میلیون و۴۱۵‌هزارو۸۳ خانوار است. همچنین تعداد خانواری که در واحدهای مسکونی آپارتمانی یا غیرآپارتمانی ۵۱ تا ۷۵ مترمربع زندگی می‌کنند، سه‌میلیون و۸۴۴‌هزارو۷۰۲ خانوار است. از این میان تعداد خانواری که درخانه‌های بزرگتر از 500 مترمربع زندگی می‌کنند، معادل ۱۹‌هزارو۵۴۱ خانوار است.  

آغاز نظارت بر کم‌فروشی مصالح ساختمانی

تسنیم| اداره استاندارد تهران از آغاز طرح نظارت بر کم‌فروشی و کیفیت مصالح ساختمانی، در گشت مشترک با نهادهای قضائی و اجرایی در سطح استان خبر داد. هدف از این طرح که در آن بازرسان استاندارد به همراهی نمایندگان سازمان معدن، صنعت و تجارت، سازمان تعزیرات حکومتی و رابطین قضائی از نیروی انتظامی، از واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی در استان بازرسی می‌کنند، کنترل کیفیت و نظارت بر کم‌فروشی واحدهای تولیدی است.بازرسان استاندارد از واحدهای تولیدی شن و ماسه، بتن، بلوک سقفی، موزاییک، آجرنما و انواع تیرچه در سطح استان بازرسی می‌کنند. درحال حاضر 373واحد تولیدی مصالح ساختمانی در استان تهران با مجوز استاندارد فعالیت دارند.


تعداد بازدید :  329