شماره ۱۱۵۵ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱ تير
صفحه را ببند
هفته نامه

اتفاق هفته
کارلوس کی‌روش همزمان با صعود قاطعانه تیم‌ملی به جام جهانی، آرزوی بزرگ خود برای فوتبال ایران را تحقق بخشید. او با پیگیری‌ها و سماجت‌های مخصوص به خود توانست ساختمانی را به‌عنوان مرکز آماده‌سازی تیم‌های ملی فوتبال در اختیار بگیرد. پیرمرد محبوب پرتغالی که این روزها از شادترین مربیان دنیاست، در این ساختمان بهترین امکانات را برای همه رده‌های تیم‌های ملی فوتبال و کادر فنی آنها در نظر گرفته تا از این پس فوتبال ملی ایران روی نوار نظم و دیسیپلین منحصربه‌فرد کی‌روش گام بردارد. تأسیس این ساختمان دستاورد بزرگ کی‌روش در فوتبال ایران خواهد بود.

لایک هفته
کیمیا علیزاده دختر تاریخ‌ساز تکواندوی ایران در آستانه افتخاری بزرگ قرار گرفته است. مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان از شنبه هفته آینده در کره‌جنوبی آغاز می‌شود و ایران نیز با نمایندگان پرتعداد در بخش مردان و زنان وارد این رقابت‌ها می‌شود. با تصمیم فدراسیون جهانی در مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها کیمیا علیزاده به‌عنوان پرچمدار این نهاد، پرچم جهانی تکواندو را همزمان با رونمایی از لوگوی جدید WTF حمل می‌کند. علیزاده در این مراسم لباس مخصوص فدراسیون جهانی تکواندو را با لوگوی جدید به تن خواهد داشت. این اتفاق نشانگر اهمیت مدال برنزی است که‌ سال گذشته علیزاده به‌عنوان اولین دختر محجبه در این رشته در رقابت‌های المپیک 2016 کسب کرد.

چهره هفته
کریستین رونالدو با وجود افتخارات و جام‌هایی که در‌سال گذشته برای رئال به دست آورده، تصمیم به ترک این تیم گرفته است. رونالدو به نزدیکانش گفته؛ جدایی‌اش از رئال قطعی است و می‌خواهد فوتبالش را در کشور دیگری ادامه دهد. ستاره پرتغالی از اتهامات مالیاتی  که به او نسبت داده شده، شاکی است. با نظر دادستانی شهر مادرید رونالدو اتهام بزرگی به نام فرار مالیاتی دارد و حتی ممکن است حکم صادره برای او رفتن به زندان باشد. رونالدو معتقد است؛ این اتهام، ضربه بزرگی به اعتبار او در دنیا زده و باشگاه رئال هم در این موضوع حمایتی از او نکرده است.

طنز هفته
اختلافات کیانوش رستمی با کادر فنی تیم‌ملی باعث شد او قبل از المپیک بدون مربی تمرین کند. کسب مدال طلا در المپیک بدون شرکت در تمرینات تیم‌ملی باعث شد رستمی بیشتر از قبل روی خواسته خود مبنی بر تمرین به صورت انفرادی پافشاری کند. این اصرار رستمی باعث شد سجاد انوشیروانی هم از کنار نام او عبور کند و او را جزو وزنه‌برداران ملی‌پوش قرار ندهد. اما فدراسیون برخلاف کادر فنی، با سلام و صلوات کیانوش را برگرداند و حاضر به قبول شرط او برای تمرینات انفرادی شد. این اهمال فدراسیون باعث شد این‌بار انوشیروانی از تیم‌ملی قهر کند، آن هم در اعتراض به قبول شرط کیانوش از طرف فدراسیون!

 


تعداد بازدید :  264